ضرر یک هزار میلیارد تومانی مرغداران خوزستانی/ علت کمبود مرغ چیست؟
ضرر یک هزار میلیارد تومانی مرغداران خوزستانی/ علت کمبود مرغ چیست؟
متاسفانه پس از آزادسازی ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات در حوزه مرغ آغاز شد و وارد کمبود شدیم.

رئیس هیات مدیره مرغداران خوزستان گفت: مرغداران سراسر کشور ۱۴ هزار میلیارد تومان متضرر شدند که این رقم در خوزستان که هفتمین تولید کننده مرغ و گوشت کشور است حدود یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش کاوش اخبار محمدحسین زمانی راد رییس هیات مدیره مرغداران خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: متاسفانه پس از آزادسازی ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات در حوزه مرغ آغاز شد و وارد کمبود شدیم.

وی افزود: هزینه‌های تولید ناگهانی پنج تا ۶ برابر افزایش یافت، به عنوان مثال ذرت از دو هزار و ۲۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان، کنجاله سویا از سه هزار و ۳۰۰ به ۱۸ هزار تومان افزایش یافت.

رییس هیات مدیره مرغداران خوزستان گفت: مرغ در حال حاضر برای مرغدار بالای ۵۵ هزار تومان هزینه دارد. در ماه‌های گذشته مرغداران، مرغ را ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در کیلو پایین‌تر از نرخ مصوب به فروش رساندند.

وی ادامه داد: مرغداران سراسر کشور ۱۴ هزار میلیارد تومان متضرر شدند که این رقم در خوزستان که هفتمین تولید کننده مرغ و گوشت کشور است حدود یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

محمدحسین زمانی راد به علت کمبود مرغ اشاره و تصریح کرد: تابستان سال گذشته که با انبوه مرغ مواجه بودیم، ستاد پشتیبانی باید اقدام به جمع آوری مازاد مرغ می‌کرد که متاسفانه این اقدام صورت نگرفت و از مردم تقاضای خرید مرغ انجام شد.

وی ادامه داد: در اسفند ماه جوجه ریزی ۴۰ میلیون کاهش یافت که در نتیجه با کمبود مرغ در سراسر کشور مواجه شدیم.

زمانی راد بیان کرد: در فروردین ماه بیش از ۱۰۰ میلیون جوجه ریزی انجام شده است که مشکل کمبود مرغ تا اوایل اردیبهشت مرتفع خواهد شد.