افزایش ضریب‌ها چه پیامی برای کنکوری‌ها دارد؟
افزایش ضریب‌ها چه پیامی برای کنکوری‌ها دارد؟
می‌خواهد به دانش‌آموز و داوطلب بفهماند که باید درس‌های خود را خوب بخواند و کسانی موفق هستند که تلاش بیشتری از خود نشان می‌دهند.

 یک مشاور تحصیلی گفت: با افزایش ضریب‌ها، به دانش‌آموزان القا شده است که همه درس‌ها مهم‌اند و برای همه باید به یک اندازه تلاش شود و اگر داوطلبی درسی را حذف کند ممکن است از رقابت اصلی جا بماند.

به گزارش کاوش اخبار احمد خدادوست در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییرات اخیر کنکور، اظهار کرد: وقتی ضریب دروس افزایش پیدا می‌کند در واقع سازمان سنجش می‌خواهد به دانش‌آموز و داوطلب بفهماند که باید درس‌های خود را خوب بخواند و کسانی موفق هستند که تلاش بیشتری از خود نشان می‌دهند.

وی افزود: در گذشته این طور بود که بعضی از داوطلبان علوم انسانی، ریاضی را از میان درس‌هایی که می‌خواندند حذف می‌کردند یا توجه کمتری به آن داشتند و یا اینکه دانش‌آموزی که می‌خواست در دانشگاه داروسازی بخواند، زمین‌شناسی را از برنامه‌ریزی خود برای درس خواند برای کنکور حذف می‌کرد اما اکنون وضعیت تاثیر درس‌ها در کنکور متفاوت شده است؛ مثلا تمام داوطلبان تجربی که می‌خواهند کنکور بدهند باید زمین‌شناسی را بخوانند.

این مشاور تحصیلی با بیان اینکه تمام کتاب‌ها و دروس از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: پیش از این تغییرات، درس‌های تاریخ و جغرافیا ضریب یک داشتند و تنها در زیرگروه علوم انسانی ضریب‌شان سه بود اما این درس‌ها اکنون ضریب پنج دارند. در واقع همه درس‌ها اهمیت دارند و باید به همه درس‌ها توجه شود تا بتوانند در کنکور پیروز شوند.

خدادوست تاکید کرد: بعضی از دانش‌آموزان برخی درس‌ها را بنا به دلایلی از برنامه درس خواندن خود حدف می‌کردند که در نهایت نیز به ضررشان تمام می‌شد اما این موضوع دیگر امکان‌پذیر نیست؛ با افزایش ضریب‌ها، به دانش‌آموزان القا شده است که همه درس‌ها مهم‌اند و برای همه باید به یک اندازه تلاش شود و اگر داوطلبی درسی را حذف کند ممکن است از رقابت اصلی جا بماند.