سامانه بارشی از شامگاه سه شنبه وارد خوزستان می‌شود
سامانه بارشی از شامگاه سه شنبه وارد خوزستان می‌شود
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از شامگاه سه شنبه وارد استان شده که رگبار و رعد و برق را به همراه دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از شامگاه سه شنبه وارد استان شده که رگبار و رعد و برق را به همراه دارد.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور، ناپایداری های جوی و دریایی در استان شروع می شود که این ناپایداری ها از امشب تا اوایل وقت روز جمعه به صورت رگبار و رعد و برق، وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید در بیشتر نقاط استان و ریزش تگرگ در مناطق مستعد خواهد بود.

وی افزود: بارش ها در مناطق شمال و شمال شرق استان حجم بالایی خواهد داشت بنابراینه سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: از اواسط وقت امروز تا اواسط وقت فردا وزش باد نسبتا شدید تا شدید و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی پیش بینی می‌شود، شمال خلیج فارس نیز از چهارشنبه تا اواخروقت جمعه مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

 

دیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز با ۳۸.۷ و ایذه با ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۲۰.۷ و حداکثر ۳۸.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران هشدار سطح قرمز و نارنجی و گرد و خاک هشدار سطح زرد صادر کرد و بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش نسبت به رگبار، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گاهی تند بادلحظه‌ای و مواج شدن شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان و افزایش ارتفاع موج از اوایل وقت چهارشنبه تا اواخر روز جمعه هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شد.