کمبود و گرانی مرغ در اهواز
کمبود و گرانی مرغ در اهواز
اگر خوش‌شانس باشید و مرغ کشتار روزی در اهواز پیدا کنید باید برای هر کیلو مبلغی بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان پرداخت کنید.

چند روزی است مرغ در سطح شهر اهواز به سختی پیدا می شود اگر هم یافت شود با قیمت بالایی به فروش می رسد.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، چند روزی است مرغ کشتار روز در سطح شهر اهواز به‌سختی پیدا می‌شود اگر هم یافت شود با قیمت بالایی به فروش می‌رسد البته این معضل مخصوص مرکز خوزستان نیست و برخی دیگر از مردم شهرهای استان هم با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

اگر خوش‌شانس باشید و مرغ کشتار روزی در اهواز پیدا کنید باید برای هر کیلو مبلغی بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان پرداخت کنید.

از آن سو غرفه‌های توزیع مرغ منجمد و گوشت دولتی هم با پایان تعطیلات نوروزی از سطح شهر جمع آوری شده و مردم این روزها به راحتی به مرغ و گوشت دولتی هم دسترسی ندارند.

درحالی‌که مردم با زبان روزه در خیابان‌ها دربه‌در دنبال مرغ می‌گردند مدیران جهاد کشاورزی و صمت خوزستان هنوز دراین‌خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

یکی از مرغداران خوزستانی به خبرنگار فارس گفته است خیلی از مرغداری‌ها جوجه‌ریزی نکرده‌اند؛ چون این کار فقط برایشان ضرر دارد.

او می‌گوید درحالی‌که مرغ ۴۸ هزار تومان پای مرغدار تمام می‌شود؛ ولی دولت می‌خواهد ۵۰ هزار تومان از آنها مرغ را بخرد برای همین آنها کار را تعطیل کرده‌اند.

یک مغازه‌دار به خبرنگار فارس گفت ۱۵ روز است مغازه نرفته است؛ چون مرغ کشتار روزی برای فروش وجود ندارد.

یک کارشناس اقتصادی به خبرنگار فارس گفت قیمت مرغ و کمبود آن مختص استان نیست در کل کشور شاهد این موضوع هستیم علت این اتفاق هم عدم حمایت دولت از تولیدکننده‌ها و قطع یارانه آنهاست برای همین مرغداری‌ها هم‌توان جوجه‌کشی و تولید ندارند.

وی تأکید کرد درحالی‌که قیمت نهاده‌ها آزاد است و دولتی نیست؛ ولی دولت از مرغداری‌ها می‌خواهند تا مرغ را به قیمت مصوب دولتی توزیع کنند و این امر برای مرغداری‌ها نمی‌صرفد.