سرقت بیش از هفت هزار درب منهول فاضلاب در اهواز
سرقت بیش از هفت هزار درب منهول فاضلاب در اهواز
از ابتدای امسال تاکنون هفت هزارو ۵۱۰ درب منهول شبکه فاضلاب اهواز به سرقت رفته که باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد کرده است.

مدیر صنعت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز با اشاره به سرقت درب منهول‌های شبکه فاضلاب اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزارو ۵۱۰ درب منهول شبکه فاضلاب اهواز به سرقت رفته که باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش کاوش اخبار افشین حاتمی پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سرقت هر درب منهول، در ابتدا سلامت، جان و مال شهروندان به خطر می‌افتد و باعث بروز مشکلات در تردد وسایل نقلیه نیز می شود گفت: چنین اقدامی، احتمال سقوط کودکان به درون شبکه فاضلاب را ایجاد کرده و می تواند خسارات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: همچین با پر شدن منهول از نخاله و زباله، انسداد خطوط و در نتیجه پس‌زدگی شبکه فاضلاب ایجاد میشود که با گذشت زمان، نیروی انسانی و تجهیزات را مستهلک می‌کند.

مدیر صنعت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز با بیان اینکه انسداد شبکه فاضلاب موجب فرسودگی و ریزش خطوط فاضلاب به دلیل ناپایداری زمین می‌شود ادامه‌داد: آبفای اهواز بر اساس وظایف ذاتی، عملیات جایگزینی و نصب درب منهول‌های سرقت شده را در اسرع وقت اجرا می‌کند.

حاتمی با اشاره به هزینه‌های سنگین ناشی از این سرقت‌ها اظهارکرد: در فصل پاییز حدود ۵۰۰ حوضچه فاضلاب تعمیر و بهسازی و حدود ۲ هزار درب و رینگ جدید جایگزین موارد سرقتی شد که آمار بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه با سرقت درب و رینگ دریچه فاضلاب و جایگزینی مجدد آن شرکت متحمل هزینه‌های بالایی خواهد شد خاطرنشان‌کرد: سال گذشته بیش از یک ماه حقوق تمام کارکنان شرکت صرف هزینه خرید درب و رینگ فاضلاب شده است.

وی با اشاره به سرقت هفت هزار و ۵۱۰ درب و رینگ سرقت شده از ابتدای سال تاکنون اظهارکرد: نبود درب و رینگ دریچه فاضلاب در روزهای بارانی بیشتر اهمیت پیدا کرده و مشکلات را دوچندان میکند و پس از هر بارندگی و دفع روان آب‌ها باعث ورود نخاله‌های ساختمانی و اجسام سخت به درون منهول‌های فاضلاب میشود که پس زدگی فاضلاب، بوی تعفن و مشکلات بهداشتی و چهره زشت شهر را به دنبال دارد.

حاتمی افزود: از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا سرقتی با شماره تلفن ۱۱۰ پلیس نیروی انتظامی و یا سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب اهواز تماس گرفته و اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا سرقت درب های منهول در اهواز به معضلی جدی تبدیل شده و بارها باعث به خطر افتادن جان کودکان بر اثر سقوط در سامانه فاضلاب شده است.