جذب اعتبارات قطار شهری اهواز معطل رأی دادگاه/اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به مترو اهواز
جذب اعتبارات قطار شهری اهواز معطل رأی دادگاه/اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به مترو اهواز
دولت مبلغ 400 میلیارد تومان اوراق قرضه را به قطار شهری اهواز اختصاص داد اما اگر مشکل قضایی مترو حل نشود فرصت جذب این مبلغ را از دست خواهیم داد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: دولت مبلغ ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه به قطار شهری اهواز اختصاص داد اما از آنجایی که هنوز مسأله قضایی مترو حل نشده ممکن است نتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم.

به گزارش کاوش اخبار حمید دغاغله رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که صورت گرفت امسال دولت مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق قرضه را به قطار شهری اهواز اختصاص داد اما اگر مشکل قضایی مترو حل نشود فرصت جذب این مبلغ را از دست خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه تا سه الی چهار ماه دیگر به قطار شهری اهواز فرصت داده شده که مساله قضایی مربوط به مترو را حل کند، افزود: چنانچه در این محدوده زمان مسأله قضایی مترو تعیین تکلیف نشود ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده از بین می‌رود.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: اگر مسأله قضایی مترو حل شود دولت سالهای بعد اوراق قرضه بیشتری به مترو اختصاص می‌دهد، قطار شهری مطالبه عمومی مردم اهواز است و انتظار می‌رود طرح دعوی که در مورد آن شده، خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی با انتقاد از طولانی شدن پروسه خلع ید پیمانکار پروژه قطار شهری بیان کرد: اگر پیمانکار فعلی خلع ید شود با توجه به اعتباراتی که دولت برای قطار شهری اهواز قائل شده است به راحتی می‌توان با پیمانکار جدید قرارداد بست.

دغاغله با تاکید بر اینکه از سر گرفتن فعالیت مترو معطل رأی دادگاه است، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از خطوط قطار شهری آماده بهره‌برداری است با ۳۰ الی۴۰ درصد کارکرد در آن خطوط می‌توان تا یک الی دو سال آینده آن‌ها را افتتاح کرد.

وی افزود: به منظور راه اندازی فاز اول مترو حداقل به دو الی سه هزار میلیارد تومان نیاز داریم و با ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق قرضه و اعتباراتی که شهرداری نیز اختصاص می‌دهد می‌توان قسمتی از قطار شهری را مجهز و راه‌اندازی کرد.

دغاغله با اشاره به اهمیت و ضرورت راه اندازی قطار شهری در شهر اهواز، گفت: با رینگ کردن قسمت غربی و شرقی اهواز به قطار شهری بسیاری از گره‌های ترافیکی و مسافرت‌های درون شهری حل خواهد شد.