شهردار اهواز: اگر شرکتی برای پروژه‌های خود اقدام به حفاری معابر کرد موظف است معبر را به حالت پیش از حفاری بازگرداند
شهردار اهواز: اگر شرکتی برای پروژه‌های خود اقدام به حفاری معابر کرد موظف است معبر را به حالت پیش از حفاری بازگرداند
برای هماهنگی بیشتر در اجرای طرح‌های عمرانی دستگاه‌های خدمت رسان باید برای حفاری به کمیسیون حفاری درخواست خود را ارائه دهند.

 شهردار اهواز در جلسه ای با دستگاه‌های خدمت‌رسان و حفار در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز اظهار کرد: پیش از این به دستور استاندار پیشین کمیسیون حفاری در فرمانداری اهواز برای حکمیت میان شهرداری و شرکت‌ آبفا تشکیل می شد، با این حال تلاش کردیم تا مجددا این کمیسیون به شهرداری باز گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز رضا امینی افزود: برای هماهنگی بیشتر در اجرای طرح‌های عمرانی دستگاه‌های خدمت رسان باید برای حفاری به کمیسیون حفاری درخواست خود را ارائه دهند.

امینی عنوان کرد: مدیریت واحد شهری و هماهنگی شهری باعث می شود که شرکت‌ها و شهرداری نسبت به توسعه اقدامات خود در ماه‌های منتهی سال مالی اقدام کنند و برای پروژه‌های خود درخواست اعتبار لازم را بکنند که این درخواست باید متناسب با میزان و حجم عملیات مورد نیاز برای توسعه باشد، لذا شرکت‌های آبفا، مخابرات، شرکت گاز و شهرداری برنامه‌های سال آینده خود را به شورا اعلام می نمایند تا در کمیسیون حفاری مورد بررسی قرار گیرد، کمیسیون حفاری نیز طبق قانون و بر اساس برنامه زمانبندی با نظارت کیفی می تواند وضعیت موجود را ارتقا دهد.

شهردار اهواز ادامه داد: شهرداری وظیفه دارد معابر را پس از آماده سازی آسفالت نماید، بعد از عملیات آسفالت اگر شرکتی برای پروژه‌های خود اقدام به حفاری معابر کرد بر اساس قانون موظف خواهد بود که معبر را به حالت پیش از حفاری بازگرداند. شهرداری نیز باید صدور مجوز حفاری را باید منوط به کیفیت آسفالت نوارهای حفاری گذشته صادر کند.

وی تاکید کرد: بستن نوارهای خطر، اعلام زمان‌بندی، برخورد با پیمانکاری خاطی که زمان‌بندی را رعایت نمی کنند از جمله انتطارات مدیریت شهری است که امیدوارم با هماهنگی و تعامل بیشتر بتوانیم پروژه‌های اسفالت معابر و فاضلاب اهواز را به گونه‌ای اجرا کنیم که رضایت‌ شهروندان جلب شود.