آغاز به کار دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان
آغاز به کار دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان
برنامه‌های متنوعی از جمله سوارکاری، دوچرخه سواری، کارگاه کتاب‌خوانی، نقاشی و خوشنویسی در حاشیه این نمایشگاه در حال برگزای است.

همزمان با سی و دومین سالگرد تأسیس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، فعالیت‌های دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر «شکرستان ۱۴۰۱»، امروز دوشنبه ۲۳ آبان ماه، در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر آغاز شد.

به گزارش دبیرخانه جشنواره شکرستان، این جشنواره با حضور دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، جمعی از مدیران شرکت توسعه نیشکر، پیمان نبهانی معاون اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، رؤسای میراث فرهنگی اهواز، شوش، شادگان و حمیدیه، دانش‌آموزان مدارس بخش اسماعیلیه و اهواز، کارکنان نیشکر و خانواده‌ها و اصحاب رسانه آغاز به کار کرد.

در حاشیه این مراسم، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در برنامه تلویزیونی زنده «در مسیر پیشرفت» از شبکه‌های یک سیما و استانی خوزستان به تشریح آخرین دستاوردهای نیشکر و صنایع جانبی آن پرداخت.

این جشنواره در قالب نمایشگاه، غرفه‌ها و کارگاه‌ها به مدت سه روز از ۲۳ الی ۲۵ آبان دایر است.

قرار است در پایان این جشنوار آثار برگزیده دو بخش جشنواره «شهد رسانه» و جشنواره «قاب سبز» معرفی و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف تقدیر شود.

علاوه بر این، برنامه‌های متنوعی از جمله سوارکاری، دوچرخه سواری، کارگاه کتاب‌خوانی، نقاشی و خوشنویسی در حاشیه این نمایشگاه در حال برگزای است.

اسب سواری، غرفه‌های متنوع صنایع دستی، حضور گروه‌های هنری از جمله خوشنویسان، فعالیت زنده در نمایشگاه، امکانات تصویری مناسب و تدارک اتوبوس روباز برای بازدید از مزارع بخشی از فعالیت‌های جشنواره دوم است.

برپایی غرفه‌های شهرستان‌های پیرامون نیشکر برای معرفی صنایع دستی و توانمندی‌های روستاهای اطراف طرح‌های نیشکر از دیگر بخش‌های نمایشگاه این جشنواره است.

بازدید برای علاقه مندان به جشنواره شکرستان آزاد است و افراد می‌توانند با مراجعه به کشت و صنعت امیرکبیر در ۴۵ کیلومتری جاده اهواز به خرمشهر از غرفه‌های جشنواره شکرستان بازدید کنند.