امام جمعه موقت اهواز: مردم برای پیشگیری از اغتشاشات در کنار پلیس باشند
امام جمعه موقت اهواز: مردم برای پیشگیری از اغتشاشات در کنار پلیس باشند
خوشبختانه ملت همیشه پیشتاز است و تنها مشکل، خواص بی‌بصیرت هستند که همسو و با عجله موضع می‌گیرند که باید این موضع را اصلاح کنند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ملت ما برای پیشگیری از اغتشاشات در کنار پلیس و بسیج در صحنه حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله عباس کعبی امام جمعه موقت اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: اگر به اسلام عمل کنیم می‌توانیم قله‌های پیشرفت و عدالت را فتح کنیم.

وی ادامه داد: جهاد پیامبر اکرم(ص) تولید قدرت و توجه به مصالح عالیه جامعه و دشمن‌شناسی بود و محور جهاد و مقاومت، جذابیت شخصیت، اخلاق و مهربانی، برادری، اتحاد و همبستگی، مبارزه با مفسدان و اخلالگران است.

وی عنوان کرد: امام(ره) می‌فرمود اسلام قادر است درهای کلیدی جهان را فتح کند. در گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر پایه راهبردهای مقام معظم رهبری می‌توانیم مسیر پیشرفت ایران اسلامی را شتاب ببخشیم.

امام جمعه موقت اهواز با توصیه به رعایت تقوای الهی بیان کرد: اگر از خط قرمز تقوی عبور نکنیم بدون استثناء همه مشکلات حل خواهد شد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اغتشاشات اخیر افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص نکات مهمی فرمودند. بنا به گفته ایشان، اغتشاشات پراکنده و طراحی دشمن در مقابل پیشرفت‌ها بوده‌اند دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت و نباید فکر کنیم اغتشاشات تمام شود.

وی همچنین گفت: اگر اغتشاشات هم تمام شود دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد بنابراین باید قوی‌تر شویم و بر این کارهای دشمن غلبه کنیم.

وی افزود: باید مسئولان برای انجام وظایف اصلی ایستادگی و مقاومت کنند. باید توجه شود اغتشاشات خودجوش نبوده است به گونه‌ای که چند دانش‌آموز در صحنه آمده و در حال انجام کارهایی به صورت پراکنده باشند بلکه از قبل زمینه‌های این اتفاقات از جمله ایجاد هیجانات، تبلیغات، تشویق و آموزش ساخت مواد آتش‌زا توسط دشمن ایجاد شده است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ملت ایران با نشاط و متدین و پایبند به ارزش‌های دینی هستند و مسیر پیشرفت و عدالت را با شتاب و تداوم پیدا خواهد کرد. شاهد بودیم در اغتشاشات، مردم در محکومیت این اتفاقات تجمع باشکوهی داشتند و شاهد تجمع امت حزب‌الله هم بودیم.

وی با اشاره به وارد صحنه شدن مردم و مسئولان در حوادث اخیر بیان کرد: ملت قوی ظاهر شده اما انتظار می‌رود متناسب با حجم اغتشاشات و آشوب، قوی‌تر ظاهر شود و بهنگام و پیشگیرانه در کنار پلیس و همگام با نیروهای بسیج در صحنه حاضر و به وظیفه خود عمل کنند.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: خوشبختانه ملت همیشه پیشتاز است و تنها مشکل، خواص بی‌بصیرت هستند که همسو و با عجله موضع می‌گیرند که باید این موضع را اصلاح کنند که تاکنون اصلاح نکرده‌اند. قطعا ملت در مقابل خواص بی‌بصیرتی که همسو با دشمن عمل کرده‌اند ساکت نخواهد نشست.