جمع‌آوری روزانه ۱۴ تن زباله از مرز شلمچه
جمع‌آوری روزانه ۱۴ تن زباله از مرز شلمچه
40 نفر از شهر شیراز، 20 نفر از تهران و 20 نفر از شهرداری خرمشهر در پایانه شلمچه خدمت رسانی می‌کنند.

شهردار خرمشهر با اشاره به استقرار ۹۰ باکس زباله با همکاری شهرداری‌های شیراز و تهران در شلمچه گفت: روزانه ۱۴ تن زباله از سطح این منطقه جمع آوری می‌شود.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از روابط عمومی شهرداری، امید کوتیان با اشاره به استقرار ۹۰ باکس زباله با همکاری شهرداری‌های شیراز و تهران در شلمچه اظهار داشت: روزانه ۱۴ تن زباله از سطح این منطقه جمع آوری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت پاکبانان مستقر در مرز شلمچه افزود: ۴۰ نفر از شهر شیراز، ۲۰ نفر از تهران و ۲۰ نفر از شهرداری خرمشهر در پایانه شلمچه خدمت رسانی می‌کنند. با همکاری شهرداری‌های تهران و شیراز کار انتقال زائران از پایانه مرزی شلمچه به محل پارکینگ انجام می‌شود.

شهردار خرمشهر بیان کرد: با استقرار کیوسک‌های “هدایت اربعین” در سه ورودی میدان مقاومت خرمشهر راهنمای سفر و … توزیع می‌شود تا زائران با نقشه راه آشنا شوند.

کوتیان گفت: ترد کامیون‌های حامل بار به سمت گمرک و بندر و فرسودگی عرشه پل جهان آرا منجر به ایجاد ترک‌هایی در بتون و شکاف در کف پل و درنهایت ریزش بخش کوچکی از کف شد.ترمیم این پل حداقل ۱۵ روز زمان می‌برد که در کوتاه‌ترین زمان طی ۷۲ ساعت به پایان رسید.

پل شهید جهان آرا یکی از مسیرهای منتهی به مرز شلمچه است.مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.