شرایط سد مسجد سلیمان به مرحله هشدار رسیده است
شرایط سد مسجد سلیمان به مرحله هشدار رسیده است
بازرس کل ویژه خوزستان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به علاج بخشی سدمسجدسلیمان اظهار کرد: شرایط فعلی این سد به مرحله هشدار رسیده است.

بازرس کل ویژه خوزستان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به علاج بخشی سدمسجدسلیمان اظهار کرد: شرایط فعلی این سد به مرحله هشدار رسیده است.

محمد آقاجری یکشنبه ۲۰ شهریور در حاشیه بازدید از سد مسجد سلیمان گفت: این سد با توجه به اهمیت و تاثیری که در تولید برق کشور و تاثیر مستقیم بر رژیم آبی خوزستان به ویژه آب شرب شهرستان مسجدسلیمان دارد، باید به صورت ویژه و در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی سد به مرحله هشدار رسیده است، افزود: وزارت نیرو علاج بخشی این سد را باید در اولویت های اساسی خود قرار دهد چرا که عدم پایدار سازی آن خطرات جدی برای پایین دست سد، تولید برق و تنش در رژیم آبی استان خواهد داشت.

آقاجری همچنین تاکید کرد: مسولان استان نیز باید موضوع علاج بخشی سد مسجدسلیمان را جدی گرفته و برای تامین اعتبار مورد نیاز تلاش کنند.

بازرس کل ویژه خوزستان با بیان اینکه پیش از این نیز تذکراتی برای اصلاح و پایداری سد مسجد سلیمان به سازمان آب و برق استان داده شد، تصریح کرد: اقداماتی که پس از این تذکرات از سوی سازمان آب و برق و وزرات نیرو صورت گرفت به هیچ وجه کافی نبوده و وضعیت سد همچنان دارای مشکل است.

وی خاطر نشان کرد: این بازرسی همچنان به طور مستمر بر وضعیت علاج بخشی سد مسجد سلیمان نظارت دارد و با هر گونه ترک فعل برخورد جدی به عمل می آورد.

آقاجری تاکید کرد: در راستای وظیفه نظارتی خود ظرف هفته جاری اقدام به ارسال گزارش هشداری به وزارت نیرو و استانداری خوزستان خواهیم کرد.

به نوشته بسیج رسانه خوزستان، در ادامه بازرسی های به عمل آمده در خصوص وضعیت بعضی از سدهای خوزستان در یکی دو سال اخیر از جمله سد مسجدسلیمان و ارسال گزارش هایی مبنی بر وجود مشکل در عملکرد این سد، بازرس کل ویژه استان ۲۰ شهریورماه امسال از این سد بازدید کرد و از نزدیک اقدامات صورت گرفته در راستای علاج بخشی این سد را مورد بررسی قرار داد.