چرا شهرداری اهواز با وجود معافیت، مالیات می‌دهد؟
چرا شهرداری اهواز با وجود معافیت، مالیات می‌دهد؟
با وجود این‌که شهرداری‌ها از پرداخت مالیات معاف هستند اما همچنان برخی سازمان‌های شهرداری اهواز مالیات پرداخت می‌کنند.

عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای شهرداری، گفت: با وجود این‌که شهرداری‌ها از پرداخت مالیات معاف هستند اما همچنان برخی سازمان‌های شهرداری اهواز مالیات پرداخت می‌کنند.

علی‌مدد هاشم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به معافیت شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آن از پرداخت مالیات، اظهار کرد: شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آن که صددرصد سرمایه‌شان به شهرداری متعلق است، از پرداخت مالیات معاف هستند و حتی پرداخت ارزش افزوده نیز در خصوص این موارد باید تهاتر یا استرداد شود.

وی افزود: با این وجود به دلیل پیگیری نکردن جدی برای بهره‌مندی از این ظرفیت قانونی، همچنان برخی سازمان‌های شهرداری اهواز مالیات پرداخت می‌کنند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در پی این شرایط، اصل و جرایم مالیات چهار سازمان شهرداری اهواز به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است و هر چند با پیگیری‌ها جرایم بخشیده شده‌اند اما اصل مالیات باید پرداخت شود. بخشی از این مساله به این دلیل است که سازمان‌های شهرداری به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی را به امور مالیاتی ارائه نداده‌اند بنابراین امور مالیاتی علی الراس، مالیاتی برای این سازمان‌ها منظور کرده است.

وی بیان کرد: این مساله به دلیل این است که برخی نیروهای شهرداری آموزش‌های لازم را ندیده‌اند که باید علاوه بر ارائه آموزش‌ها به نیروها، دستورالعمل‌ها و قوانین جدید را رصد کنند تا حق و حقوق شهروندان حفظ شود.