تجهیزات برای پذیرایی ۲ میلیون زائر در بصره عراق فراهم است
تجهیزات برای پذیرایی ۲ میلیون زائر در بصره عراق فراهم است
پیش بینی لازم برای استقبال از ۲ میلیون زائر ایرانی و سایر کشورهایی که از شلمچه وارد بصره عراق خواهند شد، اندیشیده شده است.

استاندار بصره عراق گفت: پیش بینی لازم برای استقبال از ۲ میلیون زائر ایرانی و سایر کشورهایی که از شلمچه وارد بصره عراق خواهند شد، اندیشیده شده است.
به گزارش کاوش اخبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، اسعد العیدانی روز یکشنبه در دیدار با صادق خلیلیان استاندار خوزستان اظهار داشت:استان بصره عراق آماده استقبال از زائران اربعین حسینی ایرانی و همه کشورها است و نشست‌های عالی امنیتی برای تامین امنیت زائران برگزار و در بحث امنیت آنها در ایام اربعین مشکلی نخواهیم داشت.

العیدانی به پیش‌بینی عبور بیشتر از ۲میلیون زائر از شلمچه به استان بصره عراق اشاره کرد و افزود: ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی و دولتی برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی هماهنگ شده و اکثر زائران به صورت رایگان تا عتبات عالیات منتقل خواهند شد.

وی گفت:تعداد گیت‌های عبور زائران در مرز شلمچه عراق و نیروهای کاربر نیز ۲ برابر افزایش خواهد یافت و خدمات رسانی در شلمچه عراق با نیروهای شهرستان شط‌العرب و شهرداری آن است و با تمام توان در خدمت زائران هستند.ت

استاندار بصره عراق صریح کرد: ۱۵۰ آمبولانس در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در نظر گرفته شده که بخش زیادی از آنها در مسیر “شلمچه” تا “بصره” و “ناصریه” مستقر خواهند شد و از نیروهای انتظامی و حشدالشعبی در مسیر اربعین حسینی بصره به عنوان راهنما و حفظ نظم زائران استفاده می‌شود، ضمن اینکه شرکت نفت عراق نیز تامین روشنایی و برق مواکب را بر عهده دارند.

العیدانی به آمادگی کشور عراق و استان بصره برای برقراری خط دریایی به خرمشهر اشاره کرد و گفت:در شرایط بحرانی نیز خودروهای امداد رسان ایرانی بدون مشکلی امکان تردد در مسیر زائران را خواهند داشت.