درنگی بر نطق‌های طوفانی؛ انتخاباتی یا انتصاباتی؟
درنگی بر نطق‌های طوفانی؛ انتخاباتی یا انتصاباتی؟
او در حالی مدعی است «منطقه آزاد اروند موجب آزار مردم شده است» که یک دلیل برای این ادعا مطرح نمی‌کند و با کلی گویی و داد و فریاد می‌خواهد میزان نفوذ کلامش را بیشتر کند.

 سعید حسینی نسب در یادداشتی نوشت: در روزهای گذشته اخبار زیادی از فشار یک‌ نماینده مجلس برای ایجاد تغییر در ادارات دولتی و مشخصا ورزش و جوانان، مدیریت توسعه اجتماعی و مدیریت آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار منطقه آزاد اروند در فضای مجازی منتشر شد اما مشخص نبود که این نماینده مجلس، کدام شخص است.

روز گذشته اما سید محمد مولوی با نطق در مجلس پرده از این راز برداشت و مشخص شد هر زمان که خواسته‌هایش در منطقه با بی توجهی مواجه شوند، شاهد نطق‌های کوبنده او خواهیم بود.

او در حالی مدعی است «منطقه آزاد اروند موجب آزار مردم شده است» که یک دلیل برای این ادعا مطرح نمی‌کند و با کلی گویی و داد و فریاد می‌خواهد میزان نفوذ کلامش را بیشتر کند.

سواستفاده از حادثه متروپل

مولوی خردادماه امسال و در حالی که هنوز عملیات آواربرداری برای خروج پیکر جان باختگان متروپل ادامه داشت در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت منطقه آزاد اروند را عامل این حادثه معرفی می‌کند.

بی توجهی در اظهار نظر و مقصر دانستن یک نهاد دولتی آن هم در حالی که دادگاهی تشکیل نشده بود، نشان می‌دهد که این نماینده مجلس تا چه میزان امیال شخصی‌اش را در اظهارنظرهای خود لحاظ می‌کند.

ادعای بی برنامگی در منطقه آزاد اروند

مولوی هفته گذشته هم‌ در گفت‌وگویی حمله به منطقه آزاد اروند را در دستور کار قرار داده بود و مدعی شد این سازمان توجهی به منطقه ندارد و برای توسعه آبادان و خرمشهر برنامه ندارد.

خوب است آقای مولوی به جای داد و فریاد در مجلس کمی از وظایف نمایندگی‌اش را انجام دهد؛ او که باید به جای دخالت در انتصابات، در زمینه تصمیم سازی و هموارسازی زمینه خدمت از طریق تقنین را فراهم کند خوب است در یک مصاحبه خبری اعلام کند در این دوره از مجلس چه اقداماتی برای حل دوگانگی حاکمیتی انجام داده است.

مولوی که‌ به بی برنامگی مسئولان منطقه آزاد اروند انتقاد دارد در طول دوره نمایندگی‌اش چه برنامه‌ای برای حل این مسئله ارائه داده است و آیا اساسا برنامه‌ای هم دارد یا با اعمال فشار رسانه‌ای در صدد کادرسازی برای انتخابات پیش رو است؟

آیا همه کارهای مولوی مانند استعلام گرفتنش از بنیاد شهید است؟

مولوی در صحبت‌های روز گذشته‌اش می‌گوید: «براساس استعلام از بنیاد شهید، مدیرعامل منطقه آزاد اروند دو بار بازنشسته و مامور شده است و نتیجه می‌گیرد استمرار خدمتش در این سازمان تخلف است». نکته مهم در این زمینه این است که محمدرضا اسکندری از پرسنل وزارت جهاد کشاورزی است و سازمان بازنشستگی کشوری باید این موضوع را اعلام کند.

با وجود اینکه بنیاد شهید مرجع استعلامی نیست اما مولوی بنیاد شهید را مرجع استعلامی معرفی کرده و نتیجه هم گرفته است.

مجموع این مسائل نشان می‌دهد که ریشه این نطق‌های طوفانی را باید در پس مسائلی دیگر دید و با شناخت آنها جلوی دخالت‌های نمایندگان در عزل و نصب‌ها را گرفت.