مفقود شدن ۲ مغروق در سیلاب ایذه 
مفقود شدن ۲ مغروق در سیلاب ایذه 
متاسفانه تعدادی از شهروندان به دلیل عدم توجه به هشدارهای مکرر عوامل امدادی و نزدیک شدن به روان‌آب‌ها، در معرض غرق‌شدگی قرار گرفتند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان از تلاش همه جانبه تیم‌های هلال احمر برای نجات جان یک خردسال و یک مرد مسن که در سیلاب ایذه مغروق شده‌اند، خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، امیر عباس نجفی اظهار کرد: با توجه به شدت بارش‌های بعد از ظهر دوشنبه در شهرستان ایذه، سیلاب در برخی از مناطق شهری، روستایی و همچنین مسیرهای مواصلاتی به راه افتاده است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: متاسفانه تعدادی از شهروندان به دلیل عدم توجه به هشدارهای مکرر عوامل امدادی و نزدیک شدن به روان‌آب‌ها، در معرض غرق‌شدگی قرار گرفتند.

وی گفت: با اعلام موارد نیازمند به عملیات امداد و نجات و علیرغم شرایط بسیار نامساعد جوی و بارش شدید باران، تیم‌های عملیاتی این جمعیت بی درنگ به محل حوادث اعزام شده و اقدام به عملیات نجات کردند.

نجفی افزود: در یکی از این حوادث، پنج چوپان با دام‌های خود در منطقه کول فرح در معرض غرق‌شدگی بودند که با ورود به موقع عوامل امدادی از سیلاب بیرون کشیده شده و به مناطق امن انتقال یافتند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: در حادثه‌ای دیگر، متاسفانه یک پدر به همراه دو فرزند خود که طبق اظهارات شاهدان محلی جهت تصویربرداری با تلفن همراه در مسیر حرکت سیلاب توقف کرده بودند در منطقه چشمه خاتون اسیر سیلاب شدند که نهایتاً پدر و یکی از فرزندان با سختی بسیار نجات یافتند ولی یک فرزند سه ساله این خانواده تسلیم جریان سیلاب شده و مفقود شده است.

وی افزود: در حادثه دیگر یک مرد مسن حدود ۶۰ ساله با خودروی شخصی در مسیر سیلاب منطقه ناشلیل گرفتار شد و از وی نیز خبری در دسترس نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاش هفت تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر ایذه برای جستجو و نجات این دو فرد، دو تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) نیز به سرعت به منطقه گسیل شده‌اند تا عملیات جستجو با سرعت و دقت بیشتری ادامه یابد.

نجفی با اشاره به اینکه بی‌اعتنایی‌ها به هشدارها سهم بسزایی در وقوع این حوادث داشته است، از عموم مردم خواست ضمن جدی گرفتن هشدارها از هر گونه توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها حتی برای مدتی کوتاه پرهیز کرده و با تیم‌های امدادی همکاری کنند.