با آسیب‌زنندگان به اموال عمومی شهر اهواز برخورد قهری شود
با آسیب‌زنندگان به اموال عمومی شهر اهواز برخورد قهری شود
اگر افراد و مکان‌هایی که اموال مسروقه را خریداری می‌کنند، شناسایی و با آن‌ها برخورد شود، سرقت نیز کاهش می‌یابد

ایسنا: معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به پدیده سرقت اموال عمومی گفت: سرقت اموال عمومی در شهرهای دیگر هم رخ می‌دهد اما در شهرهای دیگر بعضا همکاری بین بخشی دستگاه‌ها بیشتر است.

علی اصغر اسداللهی با اشاره به سرقت اموال عمومی شهر اهواز اظهار کرد: پدیده سرقت اموال عمومی در واقع نوعی از آسیب زدن به اموال عمومی است که اکثر شهرندان با این پدیده شوم آشنایی ندارند اما یک سری افراد دوست دارند ناامنی در جامعه ایجاد شود و با آسیب زدن به اموال عمومی منافعی دارند.

وی افزود: اگر افراد و مکان‌هایی که اموال مسروقه را خریداری می‌کنند، شناسایی و با آن‌ها برخورد شود، سرقت نیز کاهش می‌یابد بنابراین برای رفع این مساله به همکاری همه ارگان‌ها نیاز داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: سرقت اموال عمومی در شهرهای دیگر هم رخ می دهد اما در شهرهای دیگر بعضا همکاری بین بخشی دستگاه‌ها بیشتر است.

اسداللهی ادامه داد: بخش کمی از این سرقت‌ها مربوط به معتادان متجاهر است که باید سازمان بهزیستی به کمک شهرداری بیاید تا این افراد شناسایی و سامان‌دهی شوند زیرا حضور این افراد در جامعه خساراتی به جامعه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و قوه قهریه باید با کسانی که به اموال عمومی آسیب می‌زنند برخورد قهری داشته باشد، گفت: اگر شهروندان با مشاهده این موارد، موضوع را به پلیس اطلاع دهند و پلیس در محل حضور پیدا کند، شاید بتوان بخشی از این مساله را کنترل کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به از بین بردن و سرقت روشنایی پارک‌ها، اموال سرویس‌های بهداشتی و درب منهول‌های فاضلاب گفت: این افراد موجب می‌شوند بودجه شهر که برای عمران و آبادی در نظر گرفته شده است، برای تعمیر و بازسازی اماکن و اموال تخریب‌شده هزینه شود.

اسداللهی تصریح کرد: سرقت درب منهول‌ها موجب حادثه و وارد شدن خسارت به شهروندان می‌شود بنابراین خیلی بی‌انصافی است که با این سرقت‌ها به حال شهروندان هم فکر نمی‌کنند.