روز روشن حق کشتی‌گیر خوزستانی را خوردند
روز روشن حق کشتی‌گیر خوزستانی را خوردند

رسول گرمسیری کشتی گیر خوزستانی متولد چشمه روغنی شهرستان باغملک و ساکن اهواز است که به تشخیص کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بدون برگزاری مسابقه انتخابی با حریفان اش از مسابقات جهانی کنار گذاشته شد! به گزارش خبرنگار ورزشی تابا، گرمسیری که از اعضا برجسته تیم کشتی فرنگی فولادین ذوب آهن آمل است […]

رسول گرمسیری کشتی گیر خوزستانی متولد چشمه روغنی شهرستان باغملک و ساکن اهواز است که به تشخیص کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بدون برگزاری مسابقه انتخابی با حریفان اش از مسابقات جهانی کنار گذاشته شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی تابا، گرمسیری که از اعضا برجسته تیم کشتی فرنگی فولادین ذوب آهن آمل است در کارنامه ورزش قهرمانی خود عناوینی از جمله قهرمانی آسیا را در سال ۲۰۲۲ دارد.

وی در این مسابقات با وزن ۸۲ کیلوگرم پس از استراحت دور نخست، دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر خان جعفرخان از قطر را مغلوب کرد.

در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی نیز در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ بر صفر هرپریت سینگ دارنده مدال نقره آسیا از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

گرمسیری در دیدار پایانی نیز با یک نمایش زیبا و جان فرسا با نتیجه ۴ بر ۳ با شکست دیاس کالن از قزاقستان به مدال طلا دست یافت.

این روزها که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در حال انتخاب نفرات برتر اوزان برای اعزام به مسابقات جهانی صربستان است متاسفانه برخلاف عرف رایج در انتخاب نفرات برتر، گرمسیری بدون برگزاری مسابقه انتخابی به تشخیص کادر فنی تیم ملی کنار گذاشته شد و پژمان پشتام یکی دیگر از کشتی گیران کشورمان را به عنوان کشتی گیر منتخب وزن ۸۲ کیلوگرم انتخاب کرد.

این در حالی است که بر اساس شواهد موجود پژمان پشتام تاکنون ۵ بار در مقابل کشتی گیر خوزستانی شکست خورده است!

حال با توجه به اینکه گرمسیری در سخت ترین شرایط و با حداقل امکانات جایگاه خود را در سطوح قهرمانی جهانی تثبیت کرده است به نظر می رسد کنار گذاشتن این کشتی گیر بدون برگزاری مسابقه انتخابی با حریفی که بارها در تقابل اش شکست خورده نه تنها ظلمی در حق ورزش خوزستان، بلکه باعث تضعیف تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی خواهد شد.