اگر پشتیبانی دولت نبود امسال با چالش بزرگی در شهر اهواز مواجه می‌شدیم/ اقدامات متنوع و گسترده‌ای در سطح استان در حال انجام است
اگر پشتیبانی دولت نبود امسال با چالش بزرگی در شهر اهواز مواجه می‌شدیم/ اقدامات متنوع و گسترده‌ای در سطح استان در حال انجام است

استاندار خوزستان گفت: بخشی از اقداماتی که در پنج ماه اخیر در استان صورت گرفته است به مصوبات سفر و اعتباراتی که دولت از این بخش اختصاص داده است برمی‌گردد. اگر مصوبات و پشتیبانی دولت نبود امسال با چالش بزرگی در اهواز مواجه می‌شدیم.

استاندار خوزستان گفت: بخشی از اقداماتی که در پنج ماه اخیر در استان صورت گرفته است به مصوبات سفر و اعتباراتی که دولت از این بخش اختصاص داده است برمی‌گردد. اگر مصوبات و پشتیبانی دولت نبود امسال با چالش بزرگی در اهواز مواجه می‌شدیم.

به گزارش کاوش اخبار صادق خلیلیان استاندار خوزستان با اشاره به اثرگذاری مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان و سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور در استان، اظهار کرد: براساس این سفرها و مصوبات مهم‌ترین پروژه‌های استان احصا و شناسنامه دار شدند و برنامه زمانبندی برای آن‌ها تعیین شد. البته به جرات می‌توان گفت معاون اجرایی رییس جمهور دست ما را در مصوبات بازگذاشتند و در این زمینه کمک‎های خوبی نیز به استان صورت گرفت.

وی با اشاره به جلسات متعدد با مسئولان عالی رتبه کشور در جهت تصویب مصوبات سفر، افزود: بخشی از اقداماتی که در پنج ماه اخیر در استان صورت گرفته است به مصوبات سفر و اعتباراتی که دولت از این بخش اختصاص داده است برمی‌گردد و می‌توان اعلام کرد اگر این مصوبات و پشتیبانی دولت نبود امسال با چالش بزرگی در شهر اهواز مواجه می‌شدیم.

استاندار خوزستان با بیان این که مصوبات سفر دولت در حال اجرا هستند و برخی مصوبات از برنامه‌ زمانبندی جلوتر هستند، گفت: پروژه آبرسانی غدیر تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است با همین میزان پیشرفت تا پیش از تابستان سال آینده می‌توانیم آب بیشتر و باکیفیت‌تری برای حدود ۵۲ درصد مردم استان داشته باشیم.

وی افزود: اقدامات متنوع و گسترده‌ای در سطح استان در حال انجام است که با این مصوبات و پشتیبانی‌هایی که از سوی رییس جمهور و هیات دولت تاکنون صورت گرفته اقدامات خوبی رقم خورده است و به روند این اقدامات نیز تسریع بخشیده است.

خلیلیان با اشاره به اقدامات و تلاش‌های مختلف صورت گرفته در زمینه شبکه فاضلاب در سطح استان، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در زمینه پیگیری رفع مشکلات استان در حوزه آب و فاضلاب پای کار است در همه نقاط استان در حال کار است البته انتظار می‌رود اقدامات آن‌ها منسجم‌تر و با برنامه‌ریزی بیشتر به جلو حرکت کند.

وی با اشاره به سرعت گرفتن کارها در استان بیان کرد: امیدوارم تا دو سال آینده بسیاری از مشکلات استان برطرف شود و وضعیت اشتغال به گونه‌ای توسعه پیدا کند که نرخ بیکاری به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت صنایع استان بیان کرد: برخی صنایع استان نیمه فعال هستند، مشکلات این صنایع را که شامل نیاز به نقدینگی، نیاز به مواد اولیه، بدهی و معوقات بانکی، مشکلاتی با برخی نهادها مانند تامین اجتماعی، امور مالیاتی و .. را دسته بندی و احصا کردیم، در حال حاضر حدود ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی داریم که فعال کردن آنها منجر به ایجاد اشتغالزایی نیز می‌گردد.

وی ادامه داد: هفته گذشته در دیداری با وزیر کشور مساله تامین مواد اولیه برای کارخانجات مطرح شد و بنا شد در طرح این موضوعات در کارگروهی در استان و طی رایزنی با بورس مواد اولیه مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند با شیفت‌بیشتری به کار خود ادامه دهند.

خلیلیان با بیان این که تا خرداد ماه پروژه‌های بزرگی در استان به سرانجام خواهند رسید توضیح داد: براساس زمانبندی صورت گرفته بخش عمده بازسازی اندیکا تمام می‌شود و تحولی اساسی، ساختاری و ماندگاری در جهت بهبود وضعیت اندیکا و رفع محرومیت آنجا شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی مکرر از روند بازسازی در اندیکا بیان کرد: روند کار به طور کامل در آنجا رصد می‌شود، روز گذشته با رییس بنیاد مسکن کشور پیرامون تقویت بازسازی گفتگو کردم که اعلام کردند اکیپ‌هایی جهت سرعت‌بخشی و رفع مشکلات در اندیکا اعزام خواهد شد.

استاندار خوزستان بخشی از عدم پیشرفت در بازسازی اندیکا در برخی نقاط را عدم همکاری برخی بانک‌ها در ارایه تسهیلات به ویژه بانک سپه عنوان کرد.