پایان آبرسانی به ۹۰۴ روستای خوزستان
پایان آبرسانی به ۹۰۴ روستای خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: آبرسانی به ۹۰۴ روستای خوزستان در دهه مبارک فجر امسال به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: آبرسانی به ۹۰۴ روستای خوزستان در دهه مبارک فجر امسال به پایان رسید.

به گزارش کاوش اخبار محمد رضا کرمی نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این تعداد روستا در هشت ماه گذشته با مشکل تامین آب روبه رو بودند که با اقدامات انجام شده از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه این روستاها یا بدون آب بودند و یا با افت فشار آب روبه رو بودند افزود: ۷۹ روستا از این تعداد در شهرستان شادگان هستند.

کرمی نژاد ادامه داد: ۱۹ روستای دیگر در خوزستان با مشکل آب روبه رو هستند که در برنامه محرومیت زدایی این شرکت هستند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه تصفیه خانه شهرستان شادگان بیان کرد: این تصفیه خانه از یک ماه پیش به صورت آزمایشی وارد مدار شد و امروز با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل آبفای خوزستان ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب شادگان مزایای زیادی از جمله بازچرخانی آب و رفع آلودگی آب مزارع دارد. ظرفیت این تصفیه خانه در مرحله نخست ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است و در مرحله دوم به ۲۶ هزار مترمکعب خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای گام نخست این تصفیه خانه ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است بیان کرد: این تصفیه خانه از بهترین پروژه‌های تصفیه در کشور است.

کرمی نژاد گفت: در شبکه فاضلاب شهری شادگان نیز پیشرفت ۸۰ درصدی داریم و با اعتباراتی پرداختی دولت و پرداخت وام داخلی به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شادگان شاهد پیشرفت خوبی در وضعیت آب و فاضلاب این شهرستان خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: در سفر رییس جمهور به خوزستان در شهریور گذشته، پرداخت اعتبار به بخش آب و فاضلاب شادگان و چهار شهر دیگر مصوب شده بود.

احمد وحیدی وزیر کشور روز دوشنبه در سفری ۲ روزه وارد خوزستان شد. بهره‌برداری از پروژه فاضلاب شهرستان شادگان از جمله برنامه‌های وزیر کشور به خوزستان است.

 

منبع: ایرنا