کلاس‌های درس در منطقه جنوب غرب خوزستان غیرحضوری شد
کلاس‌های درس در منطقه جنوب غرب خوزستان غیرحضوری شد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به افزایش آمار بیماران کرونایی در منطقه جنوب غرب خوزستان با اعمال محدودیت‌ کلاس‌های درس در شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به افزایش آمار بیماران کرونایی در منطقه جنوب غرب خوزستان با اعمال محدودیت‌ کلاس‌های درس در شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان‌زاده چهارشنبه در ستاد منطقه‌ای کرونای جنوب غرب خوزستان در آبادان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود روز شنبه ۱۶ بهمن ماه بعد از برگزاری نشست ستاد استانی کرونا، مصوبه های تازه ای برای اعمال محدودیت‎‌های جدید مصوب شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۵ مورد جدید مثبت کرونا در جنوب غرب خوزستان ثبت شده است افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری‌ در منطقه جنوب غرب خوزستان نیز افزایش داشته و در همین بازه زمانی با بستری شدن ۱۱ بیمار کرونایی جدید تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های این منطقه به ۲۷ نفر رسید.

سلمان‌زاده بیان داشت: کنترل اُمیکرون با بقیه سویه‌ها تفاوتی ندارد و اگر طرح شهیدسلیمانی به خوبی اجرا شود در کنترل انتشار این بیماری موثر خواهد بود کما اینکه در کنار این طرح نیازمند حمایت جدی مردم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید به هیچ عنوان بدون ماسک از منزل خارج شوند گفت: برای قطع زنجیره این بیماری باید از تجمع و دورهمی خانوادگی دوری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بر رعایت ضوابط بهداشتی در بازار از سوی مردم و کسبه تاکید کرد و گفت: رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم و کسبه لازم است و ادارات نیز در این مسیر باید مشارکت داشته باشند تا طرح شهید سلیمانی به خوبی اجرایی شود.

سلمان‌زاده بیان کرد: باورهای غلطی در خصوص سویه اُمیکرون برای مردم ایجاد شده و افراد زیادی با این سویه درگیر بیماری خواهند شد ضمن اینکه در صورت رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی ، آمار مرگ و میر احتمالی نیز بیشتر از قبل خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی برخی شهروندان رنگ کرونایی شهرستان خرمشهر از آبی به زرد تغییر پیدا کرد لذا براساس تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت‌های کرونای در این شهرستان اعمال می‌ شود.

نادر عمیدزاده افزود: با توجه به روند صعودی افراد مبتلا، نظارت‌ بر اصناف، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مختلف در خرمشهر افزایش می‌ یابد.

فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم حضور مردم برای خرید در بازار افزایش خواهد یافت لذا از شهروندان تقاضا می شود ضوابط بهداشتی را با دقت بیشتری رعاتی کنند.

مدیر آموزش پرورش آبادان نیز در این نشست گفت: براساس آخرین بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و با تایید ستاد ملی کرونای کشور، آموزش‌ حضوری در مدارس این شهرستان با تقسیم‌بندی محدود دانش‌آموزان و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی دنبال می شود.

حبیب‌الله رمضانی افزود: با توجه به شیوع سریع سویه اُمیکرون، ستاد کرونای استان خوزستان با توجه به رنگ‌بندی جدید، نسبت به حضوری یا غیرحضوری شدن کلاس‌های درس تصمیم گیری خواهد کرد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌هاای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.