تعطیلی کشتارگاه صنعتی اهواز درصورت راه اندازی کشتارگاه صنعتی رامین/ وجود کشتارگاه های سنتی در کنار کشتارگاه های صنعتی منجر به رقابت ناسالم می شود/ احتمال بیمار بودن دام هایی که سنتی کشتار می شوند وجود دارد
تعطیلی کشتارگاه صنعتی اهواز درصورت راه اندازی کشتارگاه صنعتی رامین/ وجود کشتارگاه های سنتی در کنار کشتارگاه های صنعتی منجر به رقابت ناسالم می شود/ احتمال بیمار بودن دام هایی که سنتی کشتار می شوند وجود دارد

رییس کشتارگاه صنتی اهواز گفت: راه اندازی کشتار گاه صنعتی رامین نه تنها صرفه اقتصادی ندارد، بلکه به علت مسافت ۳۰ کیلومتری باعث ورشکستگی کشتارگاه صنعتی اهواز هم می شود.

رییس کشتارگاه صنعتی اهواز گفت: راه اندازی کشتار گاه صنعتی رامین نه تنها صرفه اقتصادی ندارد، بلکه به علت مسافت ۳۰ کیلومتری باعث ورشکستگی کشتارگاه صنعتی اهواز هم می شود.

به گزارش به گزارش کاوش اخبار، البرز کریمی در نشستی که یکشنبه با حضور خبرنگاران در خانه سمن ها برگزارشد، با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی اهواز سال ۹۴ راه اندازی شده است افزود: درهمان زمان درقانون و قرارداد قید شده بود که کشتارگاه سنتی ملاثانی تعطیل بشود ولی نه تنها تعطیل نشد بلکه تقویت هم گردید و به افرادی که مخالف ومعارض کشتارگاه صنعتی اهواز بودند مجوز احداث کشتارگاه در مسافت ۳۰ کیلومتری ما داده شد .

وی بیان کرد: کشتارگاه صنعتی آبادان وخرمشهر هم رو به تعطیلی هستند و کشتارگاه اهواز هم درصورت راه اندازی کشتارگاه جدید زمین می خورد و ورشکست می شود .

رییس کشتارگاه صنعتی اهواز افزود : وجود کشتارگاه های سنتی در کنار کشتارگاه های صنعتی منجر به رقابت ناسالم می شود. اگر قرار است کشتارگاه صنعتی جدید رامین که صرفه اقتصادی ندارد و مکان یابی آن بدون مطالعه وبررسی های لازم بوده است فعالیت کند، کشتارگاه صنعتی اهواز با یک هزار و دویست نفر شاغل تعطیل خواهد شد .

کریمی تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی اهواز دربهترین حالت با روزانه ۵۰۰ راس گوسفند و ۵۰ رارس گوساله فعالیت می کند یعنی تنها یک چهارم ظرفیت خود را بکار برده ایم و به هیج وجه کمبود ظرفیت نداریم و می توان گفت این مرکز به عنوان اولین کشتارگاه صنعتی استان و به روز ترین کشتارگاهی صنعتی ایران محسوب می شود .

وی گفت: با مجوز دادن به کشتارگاه های جدید در شهرهای دیگر استان مشکل نداریم و درشهرهای شمالی استان مانند شوشتر ، دزفول ، اندمیشک ، مسجدسلیمان،بهبهان زمینه احداث کشتارگاه صنعتی بیشتر است .

رییس کشتارگاه صنعتی اهواز افزود: اینکه مجوزهای جدید صادر شده به علت تنوع خدمات رسانی آنها نیست ، چرا که هیچ گونه خدمتی نیست که ما در این کشتارگاه نتوانیم انجام دهیم .از این رو مجوز احداث کشتارگاه صنعتی باوی به لحاظ جمعیت کم و دام کم مشکل ساز است .

کریمی بیان کرد: ظرفیت روزانه کشتار شهرستان باوی شاید ۵ راس گوساله و ۱۰۰ راس گوسفند باشدو با صدور مجوز برای کشتارگاه صنعتی باوی هم آنها دچار مشکل می کنند وهم کشتارگاه صنعتی اهواز زمین می خورد .

وی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی ما که از گذشته تا کنون همچنان پا برجاست این است که عده ای منافع خود را در تغییر نمی بینند و بر ادامه وضع موجود اصرار دارند و در برابر هر اقدام بهداشتی جدید که در کشتارگاه صنعتی اهواز اتفاق می افتاد مقاومت می نمایند. نمونه آن مقاومت‌های شدید در ابتدای راه اندازی کشتارگاه صنعتی اهواز و مقاومت شدید اخیر آنان در برابر طرح بسته بندی و پیش سرد گذرانی آرایشات دامی است.

رئیس کشتارگاه صنعتی اهواز در ادامه جلسه به فعالیت غیر مجاز کشتار دام در برخی نقاط اهواز اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط اطراف اهواز از جمله زرگان، شهرک اهواز، کارون، حمیدیه ، کوی الصاقی ، ٢٢بهمن ، بازار کیان ملاشیه به صورت غیر مجاز کشتار انجام می‌شود و اکثرا کم‌فروشی می‌کنند همچنین احتمال بیمار بودن این دام‌ها وجود دارد.

وی افزود: برخی رستوران ها و گوشت خود را از مراکز کشتار دام غیر مجاز خریداری می کنند لذا مردم باید اگاه باشند و خود نیز از این مراکز خریداری نکنند .