ثبت ۸۰ میلیمتر بارندگی در اندیمشک
ثبت ۸۰ میلیمتر بارندگی در اندیمشک

 مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق کوهستانی اندیمشک با ۸۰ میلیمتر ثبت شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق کوهستانی اندیمشک با ۸۰ میلیمتر ثبت شده است.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری شنبه افزود: در این مدت میزان بارندگی در پل تنگ و بیدروبه اندیمشک به ترتیب ۸۰ و ۵۲ میلیمتر گزارش شده است.

وی همچنین میزان بارندگی ثبت شده طی این مدت در ایستگاه باران سنجی تاراز در شهرستان اندیکا ۴۰ ، حسینیه اندیمشک ۳۲.۹ ، ایذه ۳۲.۵، دهدز ۲۵، رامهرمز ۱۷.۱، مسجدسلیمان ۱۶.۶، شوش ۱۵.۹،گتوند ۱۵.۴، صفی آباد دزفول ۱۴.۲،بستان ۹.۳، کشاورزی اهواز ۸.۱، اهواز ۷.۷، شوشتر هفت، بهبهان ۲.۵، آغاجاری ۱.۵، شادگان ۱.۴،امیدیه ۱.۲، آبادان یک و هندیجان ۰.۲ میلیمتر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران در منطقه تاراز همچنان ادامه دارد افزود: سامانه بارشی تا اواخر روز سه شنبه بر استان خوزستان حاکم است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان هفته گذشته ۲ هشدار سطح نارنجی و یک هشدار سطح قرمز مبنی بر وقوع بارندگی و رعد و برق در استان صادر کرده بود.

بر اساس هشدار سطح قرمز با تقویت سامانه بارشی از امروز شنبه، حجم بالای بارش همراه با سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی ، آبگرفتگی معابر شهری ،رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد همچنین بارش برف در ارتفاعات خوزستان و تندباد لحظه‌ای پیش بینی شده است.

بر اساس این اطلاعیه، میزان بارندگی بالاتر از ۱۰۰ میلیمتر در سردشت دزفول ، شهیون، حسینیه، اندیکا، لالی و ارتفاعات شرقی ایذه و دزپارت قابل انتظار است که تا اواسط روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد.