پیش‌بینی سیلاب و آبگرفتگی معابر شهری در خوزستان
پیش‌بینی سیلاب و آبگرفتگی معابر شهری در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های پراکنده در استان از امروز خبر داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های پراکنده در استان از امروز خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: امروز احتمال بارش‌های پراکنده به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی وجود دارد و سپس با استقرار سامانه بارشی تا اوایل روز چهارشنبه به ویژه روزهای شنبه تا دوشنبه، شاهد رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید گاهی تندبادهای لحظه‌ای در اغلب مناطق استان خوزستان، بارش تگرگ در مناطق مستعد  و بارش برف در ارتفاعات خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها به ویژه در مناطق شمال و شمال شرق و ارتفاعات استان، آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری گفت: تا اوایل روز سه‌شنبه هفته آینده شمال خلیج فارس مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا به دلیل وزش بادهای متوسط تا شدید، احتمال وقوع پدیده گرد و غبار محلی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی در ساعاتی از بعد از ظهرها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۲۴.۸ و ایذه با ۳.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۲۴.۸ و ۱۲.۶ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.