توضیحاتی در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس در خوزستان از امروز
توضیحاتی در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس در خوزستان از امروز

 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوم از امروز (شنبه)، گفت: الزاما مدارس نباید ۱۵ آبان ماه بازگشایی شوند و باید بستر و شرایط بازگشایی مدارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوم از امروز (شنبه)، گفت: الزاما مدارس نباید ۱۵ آبان ماه بازگشایی شوند و باید بستر و شرایط بازگشایی مدارس فراهم شود.

به گزارش کاوش اخبار، کوروش مودت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوم خوزستان از امروز (شنبه)، اظهار کرد: شیوه نامه بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوم، مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است که بر اساس آن از نیمه دوم آبان ماه فعالیت مدارس با یکسری استلزام ها امکان پذیر است.

وی افزود: بر اساس این شیوه نامه رعایت نکات بهداشتی، واکسیناسیون و موارد دیگر را اعلام کردیم. در این راستا شورای مدرسه، شورای سلامت آموزشگاه با شورای معلمان باید اقداماتی انجام داده و فرم آمادگی مدرسه را تکمیل و به ناحیه ارسال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با اخذ مجوز، مدرسه مجاز به بازگشایی است؛ بازگشایی به گونه ای نیست که دانش آموزان هر روز در مدرسه حضور پیدا کنند و طبق تقسیم بندی انجام شده ممکن است بر اساس تراکم مدارس یک دانش آموز در هر هفته یک یا دو سه روز در مدرسه حضور پیدا کند و ادامه آموزش در شبکه مجازی انجام می شود، بنابراین آموزش ترکیبی حضوری – آنلاین است.

مودت با بیان این که الزاما مدارس نباید ۱۵ آبان ماه بازگشایی شوند، تصریح کرد: باید بستر و شرایط بازگشایی مدارس فراهم شود. ممکن است یک آموزشگاه چند روز یا یک هفته بعد از این مدت آماده بازگشایی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فعالیت حضوری آموزش ابتدایی نیز از ابتدای آذرماه آغاز خواهد شد.

مودت گفت: دانش آموزانی که واکسیناسیون شامل حالشان می شود باید واکسن تزریق کنند. همچنین فاصله دو متر و استفاده از ماسک باید رعایت شود.

۳۴ درصد دانش‌آموزان خوزستانی هنوز واکسینه نشده‌اند

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از واکسینه نشدن ۳۴ درصد دانش‌آموزان خوزستانی در آستانه بازگشایی مدارس ابراز نگرانی کرد.

امرالله مردانی در خصوص روند واکسیناسیون دانش‌آموزان اظهار کرد: تاکنون ۶۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستانی واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به تصمیم بازگشایی مدارس در نیمه آبان‌ماه افزود: با توجه با مشخص شدن زمان بازگشایی مدارس، جمعیت ۳۴ درصدی که هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، ما را نگران می‌کند.

به نوشته ایسنا، مردانی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در نقاط مختلف اهواز و دیگر شهرها پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال است و امیدواریم والدین هر چه سریعتر برای تزریق واکسن فرندان‌شان اقدام کنند.