نقاشی سردار سلیمانی حصار زندان را شکست
نقاشی سردار سلیمانی حصار زندان را شکست

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گفت: یک زندانینقاشی سردار سلیمانی حصار زندان را شکست که به جرم غیرعمد متحمل محکومیت در زندان شده بود تصمیم می‌گیرد که ۱۲ تابلوی متفاوت از شهید سردار قاسم سلیمانی نقاشی کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گفت: یک زندانی نقاشی سردار سلیمانی حصار زندان را شکست که به جرم غیرعمد متحمل محکومیت در زندان شده بود تصمیم می‌گیرد که ۱۲ تابلوی متفاوت از شهید سردار قاسم سلیمانی نقاشی کند.

به گزارش کاوش اخبار، وی با بیان اینکه سپس مسئولان رسیدگی به امور آزادی زندانیان تصمیم می‌گیرند که این تابلو‌ها را برای تامین هزینه آزادی این زندانی به فروش برسانند، اظهار داشت: در جریان برگزاری جشن گلریزان زندان، متولیان مراسم به یکی از خیرین اقلیت‌های مذهبی مراجعه می‌کنند و ماجرای این فرد که به جرم غیرعمد متحمل محکومیت در زندان شده است را با وی در میان می‌گذارند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی افزود: این خیر اهوازی که برای سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی احترام ویژه‌ای قائل است، همه هزینه‌های مورد نیاز برای آزادی فرد زندانی را متقبل و خواستار جلوگیری از خرید و فروش تابلو‌ها شد و همه تابلو‌های نقاشی شده نیز در نهایت به مراکز فرهنگی اهدا شدند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ارادت به شهدا را باعث افتخار دانست و بیان کرد: شهدا از اقتدار بی حد و مرزی برخوردار هستند که خداوند به آن‌ها اعطا کرده است و همواره تکریم آن‌ها باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص شهدا ادامه داد: آن‌هایی که فکر می‌کنند امت اسلامی با شهادت عزیزانشان خاک وطن را آزاد کرده اند کوته نظر هستند، امروز به برکت این خون‌ها می‌توان درک بهتری از زنده بودن شهدا پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: با وجود گذشت ده‌ها سال از جنگ تحمیلی، همواره یاد و خاطره این شهدا زنده است و تکریم آن‌ها نه تنها ملامتی ندارد بلکه مایه افتخار است.

وی “مادر” را یکی از جنبه‌های برجسته معجزات خداوند متعال عنوان کرد و اظهار داشت: مادران شهدا، با تقدیم پاره‌های تن خود در مسیر رضای معبود گام برداشتند؛ بنابراین تکریم آن‌ها بیش از پیش ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی همچنین از افتخارات مراکز آموزش عالی را میزبانی شهدای گمنام عنوان و تصریح کرد: مزار شهدا، محراب، معراج و مسجد دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند و به تعبیر دیگر می‌توان چنین مکان‌هایی را نقطه اتصال زمین و آسمان دانست.

 

منبع: صدا و سیما