رد صلاحیت شده های انتخابات شورا در شهرهای خوزستان از نگاه آمار
رد صلاحیت شده های انتخابات شورا در شهرهای خوزستان از نگاه آمار

بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر در خوزستان از سوی هیات های نظارت اعلام شد تا فرمانداری ها آمار تایید و رد صلاحیت شده ها را به اطلاع داوطلبان ششمن دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر برسانند. آماری که در برخی از شهرها حکایت از تعداد بالای رد صلاحیت ها از سوی هیات نظارت دارد.

بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر در خوزستان از سوی هیات های نظارت اعلام شد تا فرمانداری ها آمار تایید و رد صلاحیت شده ها را به اطلاع داوطلبان ششمن دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر برسانند. آماری که در برخی از شهرها حکایت از تعداد بالای رد صلاحیت ها از سوی هیات نظارت دارد.

به گزارش کاوش اخبار، آمار تایید و رد صلاحیت شده های انتخابات شوراهای شهر در تعدادی از شهرهای خوزستان در ادامه آمده است:

فرماندار اهواز:

صلاحیت ۶۳۱ نفر از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای شهر در اهواز و الهایی تایید و ۸۳ نفر از داوطلبان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رد صلاحیت شدند. صلاحیت ۸۳ نفر از داوطلبان شورای شهر در اهواز و الهایی به دلیل نقص مدارک و عدم صلاحیت، از سوی هیات نظارت شهرستان رد شده‌ که ۸۰ نفر مربوط به داوطلبان اهواز و سه نفر مربوط به داوطلبان الهایی است.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان آبادان:

صلاحیت ۱۵۵ نفر از ۲۶۹ داوطلب نامزدی در ششمین دوره انتخابات شورای شهرهای این شهرستان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شهرستان تایید و 105 نفر رد صلاحیت شده است. در مجموع ۲۶۹ نفر برای نامزدی شورای اسلامی آبادان، اروندکنار و چوئبده ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۹ نفر انصراف دادند.

فرماندار دشت آزادگان:

۶۰ درصد داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای این شهرستان تایید صلاحیت شدند. در مجموع  ۱۲۰ نفر برای نامزدی شورای اسلامی چهار شهر در این شهرستان ثبت نام کرده بودند که از بین این افراد صلاحیت۷۲ نفر تایید شد و ۴۸ نفر توسط هیات‌های  اجرایی  و نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شدند.

 فرماندار شوشتر:

۱۵۸ نفر از مجموع ۲۰۰ نفر داوطلب انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در شهرستان شوشتر پس از بررسی هیات اجرایی و هیات نظارت شهرستان ، در این شهرستان تایید و صلاحیت ۴۲ نفر محرز نشد.

فرماندار حمیدیه:

صلاحیت ۱۹ داوطلب از مجموع ۲۷ نفر نامنویسی شده در ششمین دوره انتخابات شورای شهر این شهرستان تایید شد .از مجموع نامنویسی شدگان ۲ نفر انصراف دادند و ۶ نفر نیز به دلیل عدم احراز صلاحیت تایید نشدند.

فرماندار ویژه دزفول:

۸۰ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای دزفول تایید صلاحیت شده‌اند.

فرماندار اندیکا:

صلاحیت ۶۰ داوطلب از مجموع ۷۲ نفر نام نویسی شده در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر این شهرستان تایید شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان گتوند:

۱۸ داوطلب عضویت در شوراهای شهرهای گتوند از سوی هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رد صلاحیت شدند. ۹۸داوطلب برای شوراهای شهرهای گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان و سماله ثبت نام کرده‌ بودند.

معاون سیاسی فرمانداری ویژه خرمشهر:

صلاحیت ۱۱۹ داوطلب انتخابات شورای اسلامی در خرمشهر و مینوشهر از مجموع ۱۸۴ نفر داوطلب، در هیات‌های اجرایی این شهرستان تایید شد. در مجموع صلاحیت ۵۵ نفر داوطلب انتخابات در خرمشهر و ۱۰ نفر در مینوشهر از سوی هیات اجرایی و نظارت این شهرستان محرز نشد.

فرماندارشهرستان کرخه:

۹۰ درصد نامزدهای انتخابات شوراهای شهرهای شاوور و الوان در شهرستان کرخه تایید صلاحیت شدند. درمجموع در ۲ شهر ۵۱ نفر ثبت نام کرده بودند که ۲ نفراز این تعداد انصراف دادند.

فرماندار شهرستان کارون:

صلاحیت ۴۵ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر این شهرستان تایید و صلاحیت ۳۹ نفر دیگر رد شد. در مجموع ۸۷ داوطلب در این دوره از انتخابات شورای شهر شهرستان کارون شرکت کردند ولی  سه نفر انصراف دادند.

فرماندار شوش:

۸۰ درصد از مجموع دواطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شوش تایید صلاحیت شدند. در مجموع 115 نفر در شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان شوش ثبت نام کردند.

فرماندار هویزه:

صلاحیت ۳۴ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر هویزه تایید شده است. در مجموع ۴۶ نفر برای رقابت در این دوره از انتخابات شورای شهر هویزه شرکت کردند که از این تعداد ۲ نفر اتصراف دادند. همچنین ۱۰ نفر از این تعداد از سوی هیات نظارت رد صلاحیت شدند.

بر اساس این گزارش، داوطلبانی که صلاحیت آنها محرز نشده طبق ماده ۵۳ تبصره یک از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت به مدت چهار روز فرصت دارند اعتراض خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات خوزستان  تعداد کل ثبت‌نام کنندگان نهایی در شهرها چهار هزار و ۴۵۷ نفر بود و بیش از ۹۰ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی استان در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شده بودند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهای محل برگزاری انتخابات اضافه شده است.