تهیه طرح اختصاص ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از محل درآمدهای نفتی کشور به خوزستان
تهیه طرح اختصاص ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از محل درآمدهای نفتی کشور به خوزستان

در نشستی به ریاست استاندار خوزستان پروژه ها و مشکلات شهرستان های امیدیه و هندیجان در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص موانع و راهکارهای اجرای طرح های مختلف تبادل نظر شد و زمانبندی اجرای برخی از پروژه ها تعیین شد. به گزارش کاوش اخبار، استاندار خوزستان در این نشست با اشاره […]

در نشستی به ریاست استاندار خوزستان پروژه ها و مشکلات شهرستان های امیدیه و هندیجان در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص موانع و راهکارهای اجرای طرح های مختلف تبادل نظر شد و زمانبندی اجرای برخی از پروژه ها تعیین شد.

به گزارش کاوش اخبار، استاندار خوزستان در این نشست با اشاره به طرح اختصاص ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از محل درآمدهای نفتی کشور به استان گفت: این طرح با مشارکت وزیر نفت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مسئولان استانی تهیه شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی اضافه‌کرد: این منابع در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی در طول پنج تا ۱۰ سال به استان اختصاص خواهد یافت تا مشکلات زیرساختی موجود خوزستان در بخش‌های آب و فاضلاب، مقابله با سیلاب و روان آب‌ رفع شوند.

وی ادامه‌داد: پیش‌بینی می‌شود جزییات این طرح طی یک ماه آینده نهایی و آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی شود.

استاندار خوزستان سال مبداء اجرای این طرح را ۱۴۰۰ عنوان‌کرد و گفت: در صورتی که این طرح به نتیجه برسد، اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب استان خوزستان دیگر با مشکل کمبود نقدینگی روبه‌رو نخواهند بود.

در این نشست ۱۵۰ میلیارد ریال به منظور ۲۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب شرب شهرستان امیدیه اختصاص یافت و علاوه بر این ۸۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان تصویب شد.

همچنین از سازمان آب و برق خوزستان خواسته شد برای اختصاص ظرفیت کامل آب شرب شهرستان هندیجان از سد آسک و احیاء چاه‌های حفر شده در این شهرستان برنامه‌ریزی کند.