اعلام وضعیت ویژه در خوزستان
اعلام وضعیت ویژه در خوزستان

وزیر کشور در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اعلام وضعیت ویژه برای خوزستان از امروز، گفت: این وضعیت ویژه از این منظر است که همه دستگاه‌ها، فرصت‌ها، منابع و امکانات خود را به سمت خوزستان روان کنند.

وزیر کشور در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اعلام وضعیت ویژه برای خوزستان از امروز، گفت: این وضعیت ویژه از این منظر است که همه دستگاه‌ها، فرصت‌ها، منابع و امکانات خود را به سمت خوزستان روان کنند.

به گزارش کاوش اخبار، عبدالرضا رحمانی فضلی بابیان اینکه بحمدالله به جز خوزستان در سایر استان‌ها روند ثابت کاهشی را شاهد هستیم افزود: این وضعیت نشان از تلاش وزارت بهداشت و همه دستگاه‌های معین دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انجام اقدامات مناسب طی دو هفته گذشته در استان خوزستان گفت: با انجام این اقدامات، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده و محدودیت‌های بین شهری و درون شهری به شدت اعمال و رعایت می‌شود.

وزیر کشور فضلی ادامه داد: همچنین کسبه این استان نیز همکاری مناسبی داشتند و تقاضای حمایت را مطرح کرده بودند که همه این موارد مورد بررسی قرار گرفت.

رحمانی فضلی افزود: مرز‌ها در استان خوزستان بسته است و تنها ایرانی‌هایی که به عراق سفر کرده بودند، هنگام برگشت از آن‌ها تست گرفته می‌شود که در صورت مثبت بودن به بیمارستان هدایت می‌شوند و اگر تست شان منفی باشند به خانه می‌روند.

وی ادامه داد: هنگامی که مرز بسته می‌شود به سایر استان‌های مرزی فشار می‌آید که مقرر شد محدودیت‌ها در این استان‌ها نیز اعمال شود و این شرایط تا دو هفته دیگر ادامه پیدا می‌کند چرا که تلاش ما بازگشت وضعیت عادی به خوزستان است و در حقیقت به دنبال تغییر روند هستیم.

وزیر کشور گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ تست روزانه توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و نیرو‌های مسلح نیز آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن ظرفیت‌ها و امکانات اعلام کرده اند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: از امروز برای خوزستان وضعیت ویژه اعلام کرده ایم و ویژه از این منظر است که همه دستگاه ها، فرصت‌ها، منابع و امکانات خود را به سمت خوزستان روان کنند تا خوزستان مشکلی نداشته باشد. همچنین در ایجاد و احداث بیمارستان‌ها اولویت خاصی برای خوزستان در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نزدیکی ایام نوروز به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: ظرف دو هفته در طرح شهید سلیمانی مانور سراسری با اولویت استان خوزستان برگزار خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری صدا و سیما، وزیر کشور تصریح کرد: در جلسه ویدئو کنفرانسی مسئول بازار و رئیس علوم پزشکی این استان ارتباطی داشتند که پس از بحث و بررسی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امیدواریم با پیگیری تصمیمات، به زودی شاهد توفیق در این استان باشیم.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: بی تردید ما به مردم خوزستان مدیون هستیم ، مردمی که سیل خوزستان را متحمل شدند، سیلی که آثار آن تا شش ماه ادامه دارد و پس از آن نیز موضوع کرونا بود که به این ترتیب بازار در این مدت در خوزستان نتوانست کار کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با کمک همه روند را تغییر دهیم و به مرحله عادی و ایمنی برسیم.