شروع جشنواره فیلم‌ فجر در خوزستان با فیلم “زالاوا”
شروع جشنواره فیلم‌ فجر در خوزستان با فیلم “زالاوا”

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان عصر چهارشنبه کار خود را با فیلم سینمایی “زالاوا” به کارگردانی ارسلان امیری آغاز کرد.

به گزارش کاوش اخبار؛ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ کار خود را در خوزستان آغاز کرد که تا ۲۲ بهمن ادامه دارد. در این مدت ۱۶ فیلم منتخب این جشنواره اکران می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز چهارشنبه در آیین گشایش جشنواره فیلم فجر خوزستان در سینما ساحل اهواز، برگزاری جشنواره فیلم ‌فجر در استان را پس از تعطیلی یکساله مراکز فرهنگی و هنری اتفاقی مهم خواند.
محمد جوروند با اشاره به خسارت‌ وارده به حوزه فرهنگ و هنر در پی شیوع کرونا گفت: حوزه فرهنگ‌ و هنر خوزستان نیازمند حمایت‌ جدی برای جبران خسارت وارده است.
وی با اشاره به تعطیلی ۱۱ ماه سینماها و مراکز فرهنگی در خوزستان خاطرنشان کرد: اینکه پس از این مدت تعطیلی سینما و خسارت‌ وارده، سینمای خوزستان آمادگی اکران فیلم را دارد و توانسته سرپا باشد جای تقدیر دارد و نشان از اهتمام مدیریت سینما بوده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: امسال پنج سینما در خوزستان اکران برخی فیلم‌های جشنواره فیلم‌فجر را برعهده دارند که نسبت به دیگر استان‌ها بیشترین تعداد سینما است.
به نوشته ایرنا وی با اشاره به اینکه خوزستان ریشه تاریخی در حوزه سینما دارد گفت: تهییه کنندگان، بازیگران و کارگردانان خوبی از خوزستان موفق شده‌اند آثار ماندگاری در حوزه سینما تولید کنند.