دادگستری خوزستان هیچ ارتباطی با هیات داوری در پرونده هفت تپه ندارد/شایعات مطرح شده کذب است
دادگستری خوزستان هیچ ارتباطی با هیات داوری در پرونده هفت تپه ندارد/شایعات مطرح شده کذب است

دادستان اهواز گفت:در شبکه های اجتماعی برخی افراد مطرح کرده‌اند که مسوولین قضایی استان با هیات داوری هفت تپه در تهران مکاتبه‌ای داشته‌اند که ما قویا این موضوع را تکذیب می‌کنیم و اساسا از طریق دادگستری و دادستانی خوزستان، نه شفاها و نه کتبا پیامی به هیات داوری ارسال نشده است.

به گزارش کاوش، عباس حسینی پویا صبح امروز در خصوص شایعات مکاتبه دستگاه قضای خوزستان با هیات داوری پرونده خلع ید هفت‌تپه اظهار کرد: در شبکه های اجتماعی برخی افراد مطرح کرده‌اند که مسوولین قضایی استان با هیات داوری هفت تپه در تهران مکاتبه‌ای داشته‌اند که ما قویا این موضوع را تکذیب می‌کنیم و اساسا از طریق دادگستری و دادستانی خوزستان، نه شفاها و نه کتبا پیامی به هیات داوری ارسال نشده است.

وی افزود: ما اصلا اطلاع نداریم که داورهای این هیات چه کسانی هستند و اصلا استعلامی از ما هم در این خصوص صورت نگرفته؛ روال کار هیات داوری در تهران، ارتباطی هم به استان پیدا نمی‌کند و ما در واگذاری و خلع ید هیچ دخالتی نداریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: هیات داوری یک شخصیت حقیقی و حقوقی مستقل دارند که محل مراجعه هر کدام از طرفین قرارداد هستند در صورتی که مشکلی رخ دهد یا شکایتی مطرح باشد.

وی ادامه داد: بنا بر آنچه گفتم این موضوع هیچ ارتباطی با نماینده قضایی در استان ندارد؛ اینکه شایعات مطرح شده را چه کسی یا کسانی مطرح کرده را نمی‌دانیم و من تعجب می‌کنم که چگونه این مورد را به دادگستری و دادستانی استان ربط داده‌اند.

حسینی پویا عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی دو مورد را بر عهده ما در دادستانی استان گذاشته‌اند، اول بحث نظارت بر پرداخت به موقع حقوق‌ها و دوم با توجه به اینکه در سال جهت تولید هستیم و شکر یک محصول استراتژیک در کشور است، از ما خواسته‌اند شرایط تولید را در حد مطلوب نگه داریم.

وی افزود: در حال حاضر حوالی روز دهم هر ماه، حقوق‌ها پرداخت می‌شود و حقوق‌ها تا دو روز پیش، تا آبان‌ماه پرداخت شده که امیدواریم تا پایان سال نیز مشکلی از این نظر نداشته باشیم.

حسینی پویا بیان کرد: تاکید می‌کنم در خصوص پرونده خلع ید ما هیچ دخل و تصرفی نداریم و هر تصمیمی در هیات داوری اتخاذ شود، ما تبعیت می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی داریم با گروه‌های مطالبه‌گری و دانشجویی در خصوص این موضوع، نشست‌هایی را برگزار و تا حدی که اطلاعاتی داریم، گفت‌وگو کنیم.

منبع: فارس