فشارهای غیر‌متعارف به غرفه‌داران میدان الغدیر اهواز ‌وزیر کشور را به مجلس کشاند
فشارهای غیر‌متعارف به غرفه‌داران میدان الغدیر اهواز ‌وزیر کشور را به مجلس کشاند

 نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جریانات اخیر میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز گفت: ۵ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر کشور برای توضیح درباره اتفاقات میدان الغدیر اهواز و فشارهای نامتعارف به غرفه داران طرح سئوال کردند.

به گزارش کاوش اخبار، روح‌الله ایزدخواه با اشاره به اخبار و مطالبی که از نحوه برخورد و تعامل با غرفه‌داران و فعالان مردمی در میدان میوه و تره‌بار اهواز که پیش از این تسنیم گزارش‌هایی در این زمینه منتشر کرده بود، اظهار داشت‌: 5 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل فشار شهرداری اهواز بر غرفه داران میدان میوه تره‌بار مرکزی اهواز از وزیر کشور طرح سئوال کرده و خواستار پاسخ وزیر به این اقدامات غیرمتعارف که به نوعی ایذا و آزار این افراد است، شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: متاسفانه مطلع شدیم غرفه‌داران میدان میوه و تره بار مرکزی شهر اهواز (الغدیر) که بخش اصلی میوه این شهر را تامین می‌کنند و دارای مالکیت قانونی، از سوی شهرداری برای نقل مکان به یک میدان تره بار در شهرستان باوی که دور از اهواز قرار دارد، تحت فشار قرار گرفتند. همچنین این فشارها شائبه هدایت افراد به سمت خرید غرفه در یک میدان خصوصی را دارد که این موضوع خود شائبه انحصار و تبانی دارد و باید وزیر کشور در این زمینه پاسخگو باشد.

ایزدخواه تصریح کرد: روح کلی سئوال ما علت این فشارهای نامتعارف به این قشر زحمتکش از سوی ناجا و شهرداری اهواز است (فشارهایی مانند کندن پلاک برخی خودروها یا برداشتن کارتخوان آن‌ها)‌ چرا یک مسئله کاملا معمولی باید امنیتی شود و در شورای تامین شهرستان بررسی شود؟ در حالی که این مسئله ارتباطی به شورای تامین ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: همچنین شنیده شده میدان جدید‌التاسیس در شهرستان باوی تغییر کاربردی داده نشده و هزینه مربوط به تغییر کاربری پرداخت نشده است که از وزیر کشور خواستیم با حضور در مجلس به این مسائل پاسخ دهد. مطابق اسنادی که به دست نمایندگان رسیده است بیش از 100 نفر از غرفه‌داران میدان مرکزی الغدیر اهواز با وجود داشتن قرارداد و حقوق مکتسبه، تحت فشار غیرمتعارف قرار گرفتند. این رفتارها برای نمایندگان جای سئوال بوده و برای همین از رحمانی‌فضلی خواستیم نسبت به این رفتارها پاسخگو باشد.

به گزارش تسنیم پیش از این خبرگزاری تسنیم و همچنین برخی مطالبه‌گران در فضای مجازی به این موضوع ورود کرده و اکنون نماینده‌های مجلس یازدهم که حامی جریان مطالبه‌گری هستند به شکل قانونی و منطقی به موضوع ورود کرده‌اند تا اشتباهات در این زمینه اصلاح شود. همچنین بهره برداری از فاز دوم میدان الغدیر که می‌تواند در اصلاح وضعیت توزیع میوه و تره‌بار مورد نیاز مردم کلانشهر اهواز نقش بسزایی داشته باشد نیز با وجود اتمام احداث و وعده مسئولان تحقق نیافته که به‌زودی درباره آن نیز گزارشی تحقیقی منتشر می‌شود.