خوزستان از پیک بیماری خارج شد / پذیرش مبتلایان به کرونا در ۲ بیمارستان اهواز
خوزستان از پیک بیماری خارج شد / پذیرش مبتلایان به کرونا در ۲ بیمارستان اهواز

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص آخرین وضعیت پذیرش مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های اهواز گفت: از روز گذشته اعلام کردیم که در بیمارستان سینا بیمار مبتلا به کرونا پذیرش نکنند. بیمارستان امیرالمونین(ع) و فاطمه الزهرا(س) نیز از چند روز پیش از چرخه کرونا خارج شده بودند.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از ایسنا دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: در اعلام جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، در استان خوزستان شهرهای اهواز، آبادان و بهبهان نارنجی و مابقی شهرها زرد هستند.

وی افزود: در حال حاضر همچنان روند کاهشی بیماری ادامه دارد اما باید مراقب باشیم زیرا ممکن است با یک غفلت، ناگهان این سیر نزولی تغییر مسیر دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تاثیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنترل بیماری، بیان کرد: در حال حاضر با وجود اینکه روند بیماری در همه استان‌ها کاهشی است اما در استان گیلان روند بیماری مجددا صعودی شده است بنابراین در هر استانی که مردم کمتر رعایت کنند، روند بیماری صعودی می‌شود و احتمال وقوع پیک‌های بعدی بیماری وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اهواز گفت: از روز گذشته اعلام کردیم که در بیمارستان سینا بیمار مبتلا به کرونا پذیرش نکنند. بیمارستان امیرالمومنین(ع) و فاطمه الزهرا(س) نیز از چند روز پیش از چرخه کرونا خارج شده بودند. در حال حاضر در اهواز، تنها بیمارستان رازی و بخش مراقبت ویژه بیمارستان گلستان در حال پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند.

ابول‌نژادیان افزود: در بیمارستان رازی نیز، در حال حاضر یک‌پنجم ظرفیت بخش‌های عادی این بیمارستان در حال استفاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه روز گذشته (شنبه) خوزستان از پیک بیماری خارج شد، تصریح کرد: به محض اینکه از پیک بیماری خارج می‌شویم، سعی می‌کنیم تا حد امکان بیمارستان‌ها از چرخه کرونا خارج شوند تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری به بیمارستان‌ها مراجعه و سایر خدمات را دریافت کنند.