خسارت سنگین بارندگیها به کشاورزی خوزستان
خسارت سنگین بارندگیها به کشاورزی خوزستان

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: بیشتر خسارت وارده ناشی از بارندگی‌ها خسارت سنگین بارندگیها به کشاورزی خوزستانو تگرگ به بخش زراعی شهر‌های شادگان، دشت آزادگان، رامهرمز، ماهشهر، دزفول، شوش و اهواز بوده است.

 

خدارحم امیری زاده افزود: میزان خسارات وارده به تفکیک شهرستان‌ها به وزارت کشور و مدیریت بحران استان خوزستان اعلام شده است و امیدواریم خسارت‌های وارده به بهره‌برداران بخش کشاورزی استان جبران شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌ها و خسارات وارده به کشاورزی استان در مقایسه با منافعی که از بارندگها نصیب کشاوررزان شده است قابل توجه نبوده، افزود: بارندگی‌های آذرماه برای کشاورزان دیم استان بسیار نافع و پربار بوده است.

از مجموع ۵۶۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم در استان، حدود ۱۶۰ هزار هکتار آن به صورت دیم و در مناطق کم آب و کوهستانی استان کشت شده است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، عسل، دام و شیلات به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست کشوری را دارد.

امسال حدود ۸۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیر کشت پاییزی رفته است.

نیشکر، گندم، برنج، جو، چغندرقند، کلزا، کنجد، صیفی و سبزی‌ها، خرما، مرکبات ارگانیک، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از مهمترین محصولات کشاورزی خوزستان است.