بارندگی های اخیر در مخازن سدها ذخیره شد
بارندگی های اخیر در مخازن سدها ذخیره شد

معاونت مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه در مهر و آبان ورودی سد‌های خوزستان کمتر از حد نرمال بوده است گفت : با توجه به بارندگی شبانه روز گذشته آب گیری خوبی در سد‌های استان در حال انجام است.

به گزارش کاوش اخبار، فراز رابعی با اشاره به اینکه خروجی سد‌های خوزستان در شرایط عادی قرار دارد افزود : از روز گذشته تاکنون ورودی سد دز با پیک ۹۹۲ مترمکعب بر ثانیه بوده است و خروجی آن ۷۰ متر مکعب بر ثانیه است .

وی گفت: در سد مارون حداکثر پیک ساعتی ۳۲ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۷ متر مکعب بر ثانیه است .

رابعی افزود : در سد کرخه نیز پیک ورودی ۳۴۶ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آب ۸۰ متر مکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به بارندگی ۱۳۰ میلیمتری در شهرستان لالی گفت: در سد گتوند علیا سیلاب بزرگی حاصل از بارندگی اخیر کنترل شد و دبی ورودی این سد ۲۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه بود که با خروجی ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه سیلاب در این سطح کنترل شد.

معاونت مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت : در شبانه روز گذشته خروجی سد‌ها تغییری نداشته و پیک های ورودی‌ ناشی از بارندگی اخیر در مخازن سد‌ها کنترل و تسکین داده شد .

به نوشته صدا و سیما رابعی گفت: پنج روز دیگر موج دوم بارندگی پیش‌بینی شده و برای کنترل این بارندگی‌ها نیز آمادگی لازم در سد‌های استان وجود دارد و و به منظور جبران عقب ماندگی بارش‌های مهر و آبان آب های ناشی از بارندگی در سد‌های خوزستان ذخیره خواهد شد.