۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار خدمات رسانی به مناطق محروم/ارائه خدمات به ساکنین اسلام آباد طبق مصوبه شورای تأمین
۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار خدمات رسانی به مناطق محروم/ارائه خدمات به ساکنین اسلام آباد طبق مصوبه شورای تأمین

استاندار خوزستان  گفت: با احصا پروژه‌های مورد نیاز مناطق محروم و با توجه به نرخ روز مبلغی در حدود ۶۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه ها برآورد شد که در حال حاضر اعتبار موجود ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد که کارها طبق اولویت بندی انجام خواهد شد.

به گزارش کاوش اخبار غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه ۲۸ آبان ماه در جلسه خدمات رسانی به سکونتگاه های غیر رسمی گفت: پیرو توافقی که به جهت محرومیت زدایی با قرارگاه خاتم و با همکاری شهرداری و استانداری خوزستان صورت گرفته بنا شد اعتبار یا زمینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار قرارگاه قرار گیرد تا معادل آن خدمات به مناطق محروم ارائه شود.

وی افزود: به دلیل در حال اجرا بودن برخی پروژه های آب و فاضلاب در برخی مناطق حاشیه‌ای مقرر شد معاونت عمرانی جلسات مشترکی را جهت هماهنگی و عدم موازی کاری برگزار کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بنا شد دستور کار برای دو هفته آینده این سازمان ها در مناطق حاشیه‌ای تعیین شود تا کار های فاضلاب و بهسازی معابر و آسفالت متناسب و در سقف اعتباری انجام شود.

شریعتی با بیان اینکه هزینه های پروژه فاضلاب جدای از اعتبار فعلی تأمین شده افزود: با احصا پروژه‌های مورد نیاز مناطق محروم و با توجه به نرخ روز مبلغی در حدود ۶۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه ها برآورد شد که در حال حاضر اعتبار موجود ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد که کارها طبق اولویت بندی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات منطقه اسلام آباد شهرستان کارون در بخش برق گاز و فاضلاب گفت قرار شد شهرداری کارون با تعریف پروژه و اختصاص مبلغی در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مشکل فاضلاب و دفع آبهای سطحی در اسلام آباد غرب و منطقه شکاره را به صورت پایدار و دائمی در سریع ترین زمان ممکن حل کند.

استاندار خوزستان همچنین افزود: شورای تامین شهرستان با وجود مشکلات قانونی منطقه شرایط را با ارائه مصوبه ای برای دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، گاز و آب و فاضلاب فراهم کند تا این دستگاه‌ها بتوانند به ساکنین فعلی مناطق خدمات ارائه دهند و همچنین از ساخت و ساز های غیر قانونی آتی هم جلوگیری به عمل آید.