هیچ کلانشهری به اندازه اهواز مشکل ندارد/ پرونده حقوقی کیسون همچنان در جریان است
هیچ کلانشهری به اندازه اهواز مشکل ندارد/ پرونده حقوقی کیسون همچنان در جریان است

شهردار اهواز با بیان اینکه هیچ کلانشهری به اندازه اهواز مشکل ندارد، گفت: پروسه پرونده حقوقی خلع ید شرکت کیسون (پیمانکار سابق متروی اهواز) همچنان در جریان است.

به گزارش کاوش اخبار موسی شاعری در برنامه گفتگوی ویژه خبری بیان کرد: مشکلات اجرای “طرح تفکیک زباله از مبدا” در حال مرتفع شدن است و از نیمه ی آذرماه این طرح به صورت پایلوت در ۲ منطقه ی شهر اجرا می شود.

وی افزود: در سایت صفیره زباله ها دفع می شوند و ما چیزی به نام سوزاندن زباله نداریم اما زباله گاز متان تولید می کند و بعضا با افزایش دما و یا وجود شیشه آتش سوزی رخ می دهد که با هر بار آتش سوزی در صفیره شهرداری مبلغ یک تا 2 میلیارد تومان متضرر می شود.

شهردار اهواز تصریح کرد: 2 محل جدید در سایت صفیره برای مدفون کردن زباله ها در دست احداث هستند که کار ساخت آن ها تا پایان سال به اتمام می رسد و با تکمیل آن ها تا 10 سال آینده مشکل ما در این زمینه حل می شود و دیگر آتش سوزی ناشی از زباله در صفیره نخواهیم داشت. در خصوص سایت منطقه ی برومی نیز شرکت نفت باید اقدام کند.

شاعری ادامه داد: بخش زیادی از طرح ضربتی فاضلاب اهواز انجام شده و مابقی آن تا نیمه ی آذر به اتمام می رسد که با اجرای این طرح مقدار ماندآب در معابر بعد از بارندگی ها کاهش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: هیچ کلانشهری به اندازه ی اهواز مشکل ندارد، وضعیت آسفالت هیچ کلانشهری در کشور مانند اهواز نیست و گرچه مساحتی بیش از سه میلیون و 200 هزار مترمربع آسفالت کرده ایم اما با این وجود مشکلات آسفالت اهواز بسیار است.