آغاز عملیات اجرایی بخشی از طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون
آغاز عملیات اجرایی بخشی از طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به ابلاغ بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی و عنایات مقام معظم رهبری به جهت ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز و شهرستان کارون گفت: طرح با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) انجام می شود.

به گزارش کاوش اخبار، صادق حقیقی پور در آیین کلنگ زنی طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون در مجتمع فجر اهواز، بیان کرد: کاهش ۵۰ درصدی حجم فاضلاب ورودی به رودخانه کارون در ۲۵ نقطه مهم ترین تاثیر زیست محیطی این طرح است.

وی وجود منهول پمپ های متعدد فاضلاب در شهر اهواز را معضل بزرگی برشمرد و افزود: ۸۰ منهول پمپ پس از اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز و شهرستان کارون حذف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان این طرح را شامل احداث، تهیه، حمل و نصب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ۱۵ ایستگاه پمپاژ فاضلاب (۸ ایستگاه در اهواز و ۷ ایستگاه در شهرستان کارون)، ارتقاء و بهسازی تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ۱۰ ایستگاه به همراه عملیات اجرای بخشی از خطوط جمع کننده اصلی و کلکتور فاضلاب شرق و غرب اهواز و شهرستان کارون اعلام کرد.

به گزارش کاوش اخبار، آیین کلنگ زنی طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور استاندار خوزستان، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و جمعی از مقامات استانی ( از جبهات عملیاتی منطقه فاز چهار کوی ملت و قلعه چنعان شهرستان کارون) آغاز شد.

اعتبارات رهبری این طرح شامل دو اعتبار ۵۰ میلیون یورویی است که پس از ابلاغ بخشی از اعتبار (۵۰ میلیون یوروی اول در سال جاری) عملیات اجرایی آغاز می شود و در نهایت با اختصاص کامل اعتبارات، بخش عمده ی طرح در اهواز و شهرستان کارون محقق خواهد شد.

پروژه های طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون شامل؛ تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز، بهسازی و ارتقاء ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب اهواز، احداث ۱۵ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب اهواز و شهر کارون، اجرای کلکتورها و خطوط اصلی بالای ۵۰۰ میلی‌متر شهر کارون به طول ۲۰/۶ کیلومتر، اجرای کلکتورها و خطوط اصلی بالای ۵۰۰ میلیمتر شرق اهواز به طول ۴۸/۲ کیلومتر، احداث بخشی از کلکتور ها و خطوط اصلی بالای ۵۰۰ میلیمتر غرب اهواز به طول ۱۵.۱ کیلومتر و اصلاح بخشی از خطوط اصلی ریزشی متأثر از سیلاب و آبگرفتگی سال ۹۸ به طول ۱۱ کیلومتر‌ است.