ابول نژادیان: مسجد سلیمان کماکان در وضعیت بحرانی/ اهواز و 6 شهر دیگر در وضعیت خیلی پرخطر/ هیچ نقطه ای از استان سفید نیست/ درخواست محدودیت های بیشتر در استان
ابول نژادیان: مسجد سلیمان کماکان در وضعیت بحرانی/ اهواز و 6 شهر دیگر در وضعیت خیلی پرخطر/ هیچ نقطه ای از استان سفید نیست/ درخواست محدودیت های بیشتر در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اعلام آخرین بررسی وزارت بهداشت از وضعیت شهرهای استان از نظر شیوع کرونا؛ مسجدسلیمان کماکان در وضعیت بحرانی (فوق پرخطر) قرار دارد و محدودیت های اعلامی برای گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ از امروز به مدت یک هفته دیگر تمدید شد و تنها اصناف ضروری در این شهر قادر به فعالیت هستند.

 

به گزارش کاوش اخبار دکتر فرهاد ابول نژادیان در جمع خبرنگاران بیان کرد: همچنین با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان کووید ۱۹، شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفته اند.

وی افزود: به مردم هشدار میدهیم تا از برگزاری مراسمات ترحیم، عروسی و هرگونه تجمع به شدت پرهیز کنند و فرمانداری ها نیز مکلف شدند تا با همکاری سایر دستگاه ها از برگزاری هرگونه تجمع در شهرها جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: بی تفاوتی بخشی از جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شده تا روند بستری بیماران بدحال که نیازمند بستری در بخش ICU باشند افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

دکتر ابول نژادیان افزود: برخلاف هفته های گذشته، هیچ نقطه ای از استان در وضعیت سفید قرار ندارد و با ادامه این روند مجبور به اعلام درخواست جهت اعمال محدودیت های شدیدتر در سطح استان خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست ها است و انتظار میرود تا مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را در بالاترین سطح مورد توجه قرار دهند.