کاهش رعایت پروتکل ها از ۵۹ درصد به ۴۲ درصد مایه نگرانیست/ خوزستان شهر آلوده ندارد/ پارک ها و تفرجگاها خاموش شود/ لزومی به اعلام تعطیلی مدارس نیست
کاهش رعایت پروتکل ها از ۵۹ درصد به ۴۲ درصد مایه نگرانیست/ خوزستان شهر آلوده ندارد/ پارک ها و تفرجگاها خاموش شود/ لزومی به اعلام تعطیلی مدارس نیست

استاندار خوزستان گفت: در هفته گذشته نرخ رعایت پروتکل ها ۵۹ درصد در استان بود و این هفته این رقم به ۴۲ درصد رسیده است که نتایج آن در دو هفته آینده نمود خواهد داشت و این وضعیت موجب نگرانی است.

به گزارش کاوش ؛ غلامرض شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا روز شنبه ۱۹ مهرماه بیان کرد: از ۴۵ شهری که در سطح کشور به عنوان شهرهای آلوده اعلام شده است هیچیک جزو استان خوزستان نیست و ما در استان شهر آلوده نداریم.

وی افزود: البته استان همچنان در شرایط قرمز کروناست اما در وضعیت بسیار پرخطر و آلوده نیستیم.

شریعتی اظهار داشت: با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته شیب بیماری به صورت ملایم در حال افزایش است و اگر دست به دست هم داده و شرایط را کنترل نمایم شیب روند افزایشی روند با ثبات خواهد گرفت.

استاندار خوزستان با قدردانی از همراهی مسئولان، مردم و رسانه‌ها در در مقابله با این اپیدمی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری همگانی شاهد اوج‌گیری بیماری در سطحی مشابه با گذشته نشویم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: علیرغم اینکه بخشی از مردم با ستاد کرونا همکاری دارند اما در هفته گذشته نرخ رعایت پروتکل ها ۵۹ درصد در استان بود و این هفته این رقم به ۴۲ درصد رسیده است که نتایج آن در دو هفته آینده نمود خواهد داشت و این وضعیت موجب نگرانی است.

شریعتی یادآور شد: با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ممکن است با شرایط غیر قابل کنترلی مواجه شویم از این رو انتظار داریم مردم، ادارات اصناف و همه رعایت کنند و به افراد بدون ماسک خدماتی ارائه نشود.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری ها نسبت به خاموش کردن پارک ها و تفرجگاه ها جدیت داشته باشند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: فرمانداران گشتهای نظارتی ترکیبی را جدی گرفته و فعال‌تر کنند همچنین تصمیماتی که در حیطه اختیارات ستاد ملی یا استانی مدیریت کرونا است گرفته نشود و موارد مختلف با این ستاد هماهنگ شود.

شریعتی بیان کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی علت بیشتر بودن آمار مرگ و میر در برخی از بیمارستان ها را رصد و بررسی نماید و مشکلات احتمالی اصلاح شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست با این حال شرایط آموزش مجازی و همچنین حضوری فراهم است بنابراین لزومی به اعلام تعطیلی مدارس نیست البته در مناطق روستایی حضور دانش آموزان در مدارس بیشتر است و لازم است امکانات بهداشتی بیشتری در اختیار این مناطق قرار گیرد.