اقدامات در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی آب در یک ماهه ی گذشته
اقدامات در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی آب در یک ماهه ی گذشته

به گزارش کاوش، مدیر آبفا شهرستان کارون به تشریح اقدامات صورت گرفته در تاسیسات آبرسانی شهدای شهرستان کارون با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی آب در این شهرستان پرداخت. دشتی زاده گفت: با توجه به لزوم افزایش سطح کمی و کیفی آب ، در طی یک ماه گذشته اقدامات ارزنده‌ای با حمایت مسئولان ارشد […]

به گزارش کاوش، مدیر آبفا شهرستان کارون به تشریح اقدامات صورت گرفته در تاسیسات آبرسانی شهدای شهرستان کارون با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی آب در این شهرستان پرداخت.

دشتی زاده گفت: با توجه به لزوم افزایش سطح کمی و کیفی آب ، در طی یک ماه گذشته اقدامات ارزنده‌ای با حمایت مسئولان ارشد شرکت آبفای اهواز دکتر حقیقی پور و دکتر باقری انجام پذیرفته است .

وی با بیان اینکه لایروبی حوضچه های پیش ته نشینی در تصفیه خانه آب کوت عبدالله بدون خاموشی تصفیه‌خانه امکان پذیر نبود ، افزود: این اقدام سبب کاهش ظرفیت و مشکلات کیفی در آب می شد که بر اساس مطالعات انجام شده، نسبت به اجرای دوخط بای پس به منظور انتقال آب خام به حوضچه های مکش تصفیه خانه اقدام شد تا بتوان ابتدا حوضچه پیش ته نشینی اول را از مدار خارج و اقدام به لایروبی بدون نیاز به خاموشی تصفیه خانه نمود.

مدیر آبفا شهرستان کارون ضمن اشاره به ارتقای کیفیت آب تاسیسات آبرسانی یاده شده با اجرای عملیات لایروبی ، محل تامین اعتبار این پروژه را منابع جاری شرکت اعلام و تصریح کرد: عمده مصالح مورد نیاز از تجهیزات موجود در انبار شرکت و با صرف کمترین هزینه انجام گردیده است.

سعید دشتی زاده تصریح کرد: اقدامات موثر دیگری در تاسیسات آبرسانی شهرستان کارون به منظور پایدار نمودن برداشت و ارتقای سطح کیفی آب خام از رودخانه کارون نجام شده که تهیه و نصب دو دستگاه الکتروپمپ عمودی با توان ۱۳۵ کیلو وات در محل اسکله آبگیر صنایع فولاد از جمله عملیات های شاخص بوده که امید است تا حدود ۱۰ روز آتی در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

وی تامین اعتبار این عملیات جهت خرید پمپ ها را از محل منابع عمرانی- ملی (تنش آبی )به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال اعلام نمود.

دشتی زاده همچنین از عملیات مهم دیگری که منجر به افزایش حدود ۱۲ هزار متر مکعب ظرفیت تولید آب می شود خبر داد و گفت: احداث چهار دستگاه فیلتر تحت فشار و راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب مستقل جهت مناطق مختلف شهری کوت عبدالله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات عمرانی – ملی در حال انجام است.

وی در پایان خبر داد: در آینده‌ای نزدیک دو عملیات تاثیرگذار دیگر شامل تعمیر و بازسازی پنج دستگاه فیلتر تحت فشار موجود در تصفیه خانه کوت عبدالله با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد ریال و همچنین بازسازی و مرمت حوضچه پیش نشینی تصفیه خانه (در مرحله انتخاب پیمانکار ) با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی- ملی محقق خواهند شد.