ضعف زیرساخت ها مانع رونق تجارت در مرزهای خوزستان می شوند
ضعف زیرساخت ها مانع رونق تجارت در مرزهای خوزستان می شوند

  به گزارش خبرنگار مهر، رحمان ناصریان ظهر امروز در نشست تخصصی بخش خصوصی و دولت که در آمفی‌تئاتر اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان صنعتگران ابتدا تولید و بعد دنبال بازار آن در خارج می‌روند و نتیجه آن این است که مازاد تولید به بازار عراق عرضه می‌شود. وی، مشتری مداری […]

 

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان ناصریان ظهر امروز در نشست تخصصی بخش خصوصی و دولت که در آمفی‌تئاتر اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان صنعتگران ابتدا تولید و بعد دنبال بازار آن در خارج می‌روند و نتیجه آن این است که مازاد تولید به بازار عراق عرضه می‌شود.

وی، مشتری مداری را دیگر مؤلفه لازم برای در اختیار گرفتن بازارهای خارجی دانست و بیان کرد: در صنایع ایران بعد از مدتی کیفیت محصول کاهش می‌یابد و رضایت مشتری و مشتری مداری به مرور زمان کاهش می‌یابد که همین امر علت کمتر شدن بازارهاست.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان به ضعف زیرساخت مرزهای خوزستان به عنوان عامل دیگر در کاهش داد و ستد تجاری با کشور هم‌جوار اشاره کرد و گفت: زیرساخت مرزهای خوزستان در سوی عراقی بسیار ضعیف است و برای ماندگاری بازرگانان باید نسبت به اصلاح و توسعه زیرساخت مرزها نیز اقدام کرد.

ناصریان همچنین از قوانین خلق الساعه و انحصاری عمل کردن عراق به عنوان دیگر عامل کاهش تجارت یاد کرد.