اختصاص ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای متاثر از کرونا در خوزستان
اختصاص ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای متاثر از کرونا در خوزستان

به گزارش کاوش امیر حسین نظری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان که در شهرستان آبادان برگزار شد، افزود: به منظور رفاه حال صاحبان واحدهای صنفی ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد و این میزان اعتبار برای جبران بخشی از زیان وارده بر اثر کرونا به مشاغل اختصاص […]

به گزارش کاوش امیر حسین نظری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان که در شهرستان آبادان برگزار شد، افزود: به منظور رفاه حال صاحبان واحدهای صنفی ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد و این میزان اعتبار برای جبران بخشی از زیان وارده بر اثر کرونا به مشاغل اختصاص داده شده است.
وی تصریح کرد: در سال جهش تولید یکی از هدفهای جدی دولت راه‌اندازی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد است و در تلاش هستیم این پروژه‌ها در زمان مقرر افتتاح شوند.
نظری به افزایش ظرفیت تولید فولاد در استان خوزستان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین مشکل این واحدها تامین مواد اولیه بوده که با پیگیری انجام شده و امضا تفاهمنامه‌ چندجانبه مواد اولیه این واحدها تامین شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی آبادان گفت:به منظور رفع موانع تولید در این شهرستان مقرر شد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان آبادان تشکیل شود.
وی ادامه داد: بعضی از واحدهای صنعتی آبادان درخواست تسهیلات بانکی دارند که مقرر شد تسهیلات کم بهره برای آنها درنظر گرفته شود لذا درخواست کتبی و اعتبار مورد نیاز آنها بر اساس تسهیلات و وام مورد نیاز آنها پیگیری می شود.
نظری افزود: در صورتیکه مشکلات و اختلاف نظر واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل نشود با تشخیص هیات خبرگان بانکی استان این مشکلات بار دیگر مطرح و مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی در بخش دیگری افزود: در حال حاضر استان خوزستان در بخش سرمایه گذاری رتبه سوم، و در حوزه اشتغالزایی رتبه هفتم و صادرات دومین استان کشور است.