اجازه ی برگزاری مراسمات عزاداری را به هیئت های فاقد مجوز نمی دهیم/ تعطیلی هیئت های عزاداری در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی/ آماده باش زودهنگام برای مقابله با کرونا به ضرر ما تمام شد؛ انرژیمان تحلیل رفت/شهرستان کارون چند بیمار کرونایی و فوت ناشی از آن دارد؟/ ۵۰ درصد بستری شدگان در آی سی یو فوت می کنند/ ۱۲۰ نفر از کادر درمان کارون کرونا گرفتند
اجازه ی برگزاری مراسمات عزاداری را به هیئت های فاقد مجوز نمی دهیم/ تعطیلی هیئت های عزاداری در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی/ آماده باش زودهنگام برای مقابله با کرونا به ضرر ما تمام شد؛ انرژیمان تحلیل رفت/شهرستان کارون چند بیمار کرونایی و فوت ناشی از آن دارد؟/ ۵۰ درصد بستری شدگان در آی سی یو فوت می کنند/ ۱۲۰ نفر از کادر درمان کارون کرونا گرفتند

به گزارش کاوش، دکتر یوسف خلیف پور روز سه شنبه ۲۸ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام ماه محرم اظهار کرد: اخیرا چندین مناسبت از جمله اعیاد قربان و غدیر داشتیم که به خصوص در شهرستان کارون از حساسیت خاصی برخوردار بودند که لازم بود […]

به گزارش کاوش، دکتر یوسف خلیف پور روز سه شنبه ۲۸ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام ماه محرم اظهار کرد: اخیرا چندین مناسبت از جمله اعیاد قربان و غدیر داشتیم که به خصوص در شهرستان کارون از حساسیت خاصی برخوردار بودند که لازم بود اقدامات خاصی برای آن ها در شرایط کرونا انجام شود.

وی افزود: همچنین در ماه محرم انجام این اقدامات ضروری است و در همین راستا روز گذشته جلسه ای برگزار شد و علت چند مورد عدم رعایت اصول بهداشتی در مراسمات عید غدیر که باعث تجمع افراد شد را سعی کردیم بررسی کنیم تا از بروز اشتباه مجدد در ایام محرم جلوگیری شود و تصمیمات خوبی گرفته شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون با تاکید بر تشدید نظارت و کنترل ها در ایام محرم خاطرنشان کرد: قرار شد هیات های چهارنفره متشکل از نمایندگان اداره ی ارشاد، سپاه، دادگستری و شبکه بهداشت و درمان برای هیئت های عزاداری مجوز تجمع دهند.

تعطیلی هیئت های عزاداری در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی

خلیف پور ادامه داد: در هیئت های عزاداری دارای مجوز کارشناس مستقر خواهیم کرد و درصورت تخلف و عدم رعایت موازین بهداشتی نسبت به تعطیلی هیئت اقدام خواهد شد.

در ایام محرم ایستگاه های صلواتی برپا نمی شوند

وی عنوان کرد: قرار شد اماکن سرپوشیده که قرار است مراسم عزاداری در آن ها برپا شود ظرفیت سنجی شوند و بیشتر مراسمات در اماکن باز با حفظ فاصله های استانداردی که به آن ها اعلام می کنیم و با استفاده از ماسک انجام شوند، همچنین ایستگاه صلواتی در ایام محرم برپا نمی شوند و اصرار داریم موادغذایی درباز مانند شربت و چای توزیع نشود و پذیرایی از عزاداران حسینی بصورت بسته بندی انجام شود که این موضوع ظرف دو روز آینده مصوب می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون تصریح کرد: افرادی که تمایل به پخت و توزیع نذورات خود دارند باید در اماکن ایزوله این کار را انجام دهند و ما حتما از این مراکز بازدید می کنیم و با معاینه از سلامت افراد این محل ها مطمئن می شویم.

خلیف پور یادآور شد: ابتدای شیوع کرونا از تمام مراجعه کنندگان به مراکز بهداشت نمونه گرفته می شد که این کار به لحاظ علمی و اقتصادی درست نبود زیرا آزمایش پی سی آر هزینه بر است اما با کسب نسبی شناخت از بیماری افراد مورد آزمایش قرار گرفته کانالیزه شد و تست تنها برای گروه های هدف انجام شد.

آماده باش زودهنگام برای مقابله با کرونا به ضرر ما تمام شد؛ انرژیمان تحلیل رفت

وی اضافه کرد: در ابتدای شیوع این بیماری بصورت جدی تمام مراکز بهداشت و درمان خوزستان برای مقابله با این ویروس در آماده باش صددرصد قرار گرفتند که این امر مقداری به ضرر ما شد زیرا در زمانی که تعداد مبتلایان زیاد نبود این اتفاق افتاد و باعث تحلیل انرژی ما در زمان افزایش آمار و شیوع بیماری شد.

چند بیمار کرونایی در بیمارستان رازی اهواز بستری است؟

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون افزود: اما با اقدامات انجام شده و پشتیبانی های وزارت بهداشت توانستیم وضعیتی که در حد فاجعه بود را تا حد زیادی مهار کنیم و در حال حاضر ۵۰، ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان رازی اهواز بستری است و سایر بیمارستان ها از مبتلایان به کرونا تخلیه شده است.

خلیف پور بیان کرد: تجربه ی سایر استان ها نشان می دهد که ممکن است این وضعیت فعلی خوزستان آرامش موقتی باشد برای همین در این وضعیت آرامش چندین جلسه را با ستاد کرونای استان جهت آمادگی برای مقابله با کرونا در زمان گسترش احتمالی بیماری برگزار کردیم تا مانند پیک اول غافلگیر نشویم و اقدامات و تجهیزات متناسب با افزایش بیماران داشته باشیم.

شهرستان کارون چند بیمار کرونایی و فوت ناشی از آن دارد؟

وی عنوان کرد: طبق آخرین آمار از ابتدای شیوع کرونا تا روز ۲۵ مردادماه از ۳۷۵۲ نمونه ی گرفته شده در شهرستان کارون جواب ۹۲۳ مورد مثبت بوده و ۷۴ فوتی ناشی از کرونا داشته ایم و میزان نمونه گیری در میلیون ما ( جمعیت شهرستان کارون ۳۰۰ هزار نفر است) ۲۷ هزار و ۳۸۶ نمونه بوده است.

۵۰ درصد کرونایی هایی بستری در آی سی یو فوت می کنند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از کادر سلامت شهرستان کارون به کرونا مبتلا شده اند، گفت: تقریبا ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا علائم و تظاهر بالینی ندارند یا علائم خفیف دارند، ۱۵ درصد بیماران درجاتی از علائم در آن ها ایجاد می شود که بیمار سرپایی محسوب می شوند و سه درصد در بخش عادی و ۲ درصد نیز در بخش آی سی یو بستری می شوند که ۵۰ درصد بستری شدگان آی سی یو فوت می کنند.

خلیف پور با بیان اینکه اکثر فوت شدگان براثر کرونا در شهرستان کارون بالای ۶۰ سال سن داشتند اما پایین ترین سن فوتی ها یک بیمار ۳۵ ساله ی دارای بیماری زمینه ای بود، ادامه داد: روز گذشته کادر درمان بیمارستان سینا جشن آخرین بیمار کرونایی را که به بیمارستان رازی منتقل شد را گرفتند و در حال حاضر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان سینا بستری نیست.

ماسک های خانگی ۸۰ تا ۹۰ درصد کارایی ماسک های سه لایه را دارند

وی با بیان اینکه قدرت سرایت بیماری افزایش یافته و این رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر می طلبد، تصریح کرد: باید فرهنگ استفاده از ماسک های خانگی را ترویج کنیم، ماسک های خانگی ۸۰ تا ۹۰ درصد کارایی ماسک های سه لایه را دارند ضمن اینکه قابل شست و شو هستند و برای خانواده هایی که توان مالی ندارند مناسب هستند.

استفاده از ماسک در بین مردم کاهش یافته است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون خاطرنشان کرد: در آخرین آمارها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند البته این آمار قبل از اعیاد قربان و غدیر و اعلام وضعیت سفید است که حدس می زنیم در حال حاضر این رقم کاهش نیز یافته است.

با هیئت هایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد قاطع می شود

خلیف پور اظهار داشت: با هئیت هایی که دستورالعمل های بهداشتی را در ایام محرم رعایت نکنند از طریق دستگاه قضا برخورد قانونی و قاطع می شود تا سلامتی مردم به خطر نیفتد اما باید قبول کنیم کنترل این موضوع در ۱۰ روز ابتدایی ماه محرم در شهرستان ولایتمداری مانند کارون کار سختی است.

شهرستان کارون فاقد زیرساخت های مناسب است

وی با اشاره به اینکه شهرستان کارون زیرساخت خوبی ندارد اضافه کرد: مناطق این شهرستان در حالی توسعه یافته است که فاقد زیرساخت هستند و به همین دلیل گرچه اعتبارات خوبی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است اما پروژه ها زمان بر می شوند.

۱۳ نقطه ی شهرستان کارون دارای فاضلاب آزار دهنده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون بیان کرد: قرار شد یکسری اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت برای بهبود وضعیت فاضلاب کارون توسط اداره ی آبفا و شهرداری این شهرستان انجام شود که در راستای اقدامات کوتاه مدت ۱۳ نقطه که ماندآب و فاضلاب در آن ها به چشم می خورد و آزاردهنده هستند مشخص شد و قرار شد شهرداری جوی های روباز را لایروبی و آهک پاشی کند.

خلیف پور با اشاره به اینکه شهرداری کوت عبدالله  تاکنون به خوبی عمل نکرده اما امیدواریم با روی کار آمدن شهردار جدید به موفقیت هایی دست یابیم، بیان کرد: از ابزار قانونی که در اختیار ما قرار دارد یعنی قانون ۶۸۸ جزای عمومی  زیاد استفاده کرده ایم و در حال حاضر پرونده شهردار قدیم و مدیر اداره آبفای شهرستان روی میز دادگر دادگستری و منتظر صدور رای است.