باید خود را برای بدترین سناریوهای کرونا آماده کنیم/ در ایام‌محرم کشتار در محلات ممنوع/ ادارات و بانک ها دوشنبه تعطیل است
باید خود را برای بدترین سناریوهای کرونا آماده کنیم/ در ایام‌محرم کشتار در محلات ممنوع/ ادارات و بانک ها دوشنبه تعطیل است

استاندار خوزستان گفت: برای پاییز و زمستان آینده باید خود را برای بدترین سناریوها آماده کنیم و گرنه ویروس بی رحم کار خود را انجام می دهد.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی روز یکشنبه پنجم مردادماه در نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: تجربه ی گذشته نشان می‌دهد که اجرای قرنطینه تا حدودی موثر بوده اما کدام کشورها می توانند تا همیشه قرنطینه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سیاست ما انجام فعالیت های ضروری و کنترل کننده است، افزود: نکته اصلی و مهم این است که تصمیمات ما جنبه اختیاری ندارد و ما انتخاب دیگری نداریم و مجبور به تمکین و طراحی رفتار متناسب با رفتار ویروس است مانند اینکه استفاده از ماسک را اجباری کنیم، مراکز آموزشی را تعطیل کنیم و برخی دیگر از مشاغل را محدود کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: از رنج، استرس و فشارهای روحی ناشی از کرونا و مشاغلی که به واسطه پرخطری آسیب دیده اند و فشارهای اقتصادی وارده آگاهیم اما چاره دیگری نداریم.

شریعتی افزود: کادر درمانی کشور در شرایط ظالمانه تحریم و با کمبودات دارویی و تجهیزاتی صادقانه و شجاعانه و فداکارانه به مردم خدمت کردند.

وی با بیان اینکه مردم بار تحریم و کرونا را یکجا تحمل کرده اند، ادامه داد: در فصل پاییز شاید با شرایط غیرقابل پیش‌بینی کرونا مواجه باشیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: پیک سنگین اول کرونا را پشت سر گذاشتیم که می‌تواند برای ما توفیقی باشد تا پیک های بعدی کوتاه تر و سبک تر باشد.

شریعتی گفت: باید همین روند کاهشی در بیماران بستری و فوتی را ادامه بدهیم و تجهیز و پشتیباتی بیشتری ایجاد کنیم تا با طغیان در پاییز رو به رو نشویم که ما را زمین‌گیر کند.

وی تاکید کرد: آگاهی نسبت به ویروس می تواند ما را در برابر ویرس مصون کند و در این بین تبلیغات اسلامی صدا و سیما و ارشاد اسلامی می تواند کمک زیادی در فرهنگ سازی به ما کنند.

استاندار خوزستان گفت: دامپزشکی بر کشتار ایام‌ محرم نظارت داشته باشد و صدا و سیما اطلاع رسانی کند که در محلات کشتار ممنوع است و پروتکل ها باید در ایام محرم رعایت شود.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت های خوب با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما؛ تصریح کرد. قبلا هواشناسی پیش‌بینی کرده بود که پیک گرما در روز سه شنبه رخ دهد اما با توجه به تغییر پیش‌بینی دما و وقوع پیک مصرف برق در روز دوشنبه، ادارات و بانک‌ها فردا دوشنبه (۶ مردادماه) هم تعطیل اعلام می شود.

وی تصریح کرد: دمای هوا فردا در ۱۸ شهرستان بالای ۵۰ درجه و ۶ شهرستان بالای ۴۹ درجه خواهد بود.

قبل از این نیز روزهای سه شنبه و چهارشنبه به دلیل گرمای هوا و لزوم مدیریت مصرف برق تعطیل شده بود.