محدودیت‌های ترافیکی مقابله با کرونا در اندیمشک آغاز شد
محدودیت‌های ترافیکی مقابله با کرونا در اندیمشک آغاز شد

فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: با توجه به استمرار وضعیت قرمز این شهرستان در شیوع بیماری کرونا ، اجرای طرح محدودیت ترافیکی در این شهرستان آغاز شد.

پیمان جهانگیری افزود:این طرح در نشست شورای تامین شهرستان و ستاد مقابله با کرونا تصویب و از امروز اجرا شده است.

وی بیان کرد:ورود و خروج شهرستان فقط از میدان آزادگان امکان پذیر است و تمهیدات لازم برای استقرار گروههای راهنما در مسیرهای مختلف انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان گفت:برگزاری مراسم عروسی و عزا و تجمع های پرخطر یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در شهرستان بوده است و تدابیر لازم برای مقابله با تجمع های پرخطر اندیشیده شد.

جهانگیری با اشاره اجرای طرح های مختلف برای مقابله با کرونا در اندیمشک افزود:اجرای طرح های ضدعفونی به صورت مستمر در محیط ادارات و اماکن عمومی ، اجرای غربالگری در ورودی ادارات پرتردد و اجرای سازوکار جدید برای نظارت بر بیماران قرنطینه ای، انجام شده است.

به گفته فرماندار اندیمشک بازرسی ها از اصناف شهرستان تشدید شده است و ضمن برخورد با متخلفان ، واحدهای متخلف نیز پلمب می شوند؛همچنین در راستای خدمات رسانی بهتر به بیماران ، کادر درمان تقویت و تخت های جدید آی سی یو به بیمارستان افزوده شده است.

فرماندار اندیمشک خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه شهرستان اندیمشک یک بیمارستان دارد ، برنامه ریزی برای افتتاح بیمارستان بخش الوار گرمسیری در شهریورماه انجام شده است ضمن اینکه احداث بیمارستان جدید اندیمشک نیز شتاب می گیرد.

وی از شهروندان خواست از در همه ترددها از ماسک استفاده کرده و حتی المقدور از تردد غیرضروری خودداری کنند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

از ۲۰ اردیبهشت ماه تاکنون وضعیت خوزستان از لحاظ شیوع بیماری کرونا قرمز بوده است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند ابتلا به کرونا در خوزستان از ۱۵ تیرماه به بعد روند کاهشی یافته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا تاریخ ۲۳ تیر مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده‌است.

منبع: ایرنا