روند کاهشی کرونا در خوزستان/ همچنان ظرفیت خالی در تخت های آی سی یو نداریم/ چالش جدی برای مقابله با کرونا در استان/ بازارچه های محلی بدون دستورالعمل های بهداشتی رها شده اند/ نیاز به همکاری شهرداری ها و سایر سازمان ها
روند کاهشی کرونا در خوزستان/ همچنان ظرفیت خالی در تخت های آی سی یو نداریم/ چالش جدی برای مقابله با کرونا در استان/ بازارچه های محلی بدون دستورالعمل های بهداشتی رها شده اند/ نیاز به همکاری شهرداری ها و سایر سازمان ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بازارچه های محلی بدون نظارت و دستورالعمل های بهداشتی رها شده اند که نقطه آسیب ما هستند و لازم است ساماندهی شوند.

به گزارش کاوش، دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه 21 تیرماه در ارتباط زنده تلویزیونی که از شبکه ی خبر پخش شد، در خصوص وضعیت کرونا در خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان در تمام خردادماه روند افزایشی مبتلایان به کرونا را داشتیم و 2 هفته ی اول تیرماه این روند ثابت بوده اما از 15 تیرماه به بعد شیب کاهشی بوده است.

تکمیل بیش از 60 درصد تخت های عادی اختصاص داده شده به بیماران کرونایی

وی با بیان اینکه امروز آمار مبتلایان بستری شده در بیمارستان های استان نسبت به 10 روز گذشته 350 نفر کاهش یافت، عنوان کرد: در حال حاضر 60 تا 65 درصد از تخت های عادی اختصاص داده شده به بیماران کرونایی پر شده است در حالی که تا تکمیل 90 درصد نیز پیش رفته بودیم اما همچنان تخت های آی سی یو تکمیل هستند و ظرفیت خالی در این بخش نداریم.

کاهش مراجعه به بیمارستان ها/ خوزستان هفت هفته در پیک بیماری قرار داشت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه بار مراجعه به بیمارستان ها کاهش پیدا کرده، ادامه داد: هفت هفته در پیک بیماری بودیم اما با این وجود پرسنل ما با تمام ظرفیت خود و با انگیزه برای خدمت گذاری به مردم آماده هستند و هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان ها و بدون تخت نمانده است.

چالش جدی برای مقابله با کرونا در خوزستان

ابول نژادیان در رابطه چالش جدی برای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: کماکان مراسمات عروسی و عزا با جمعیت بالا به دلیل بافت قومی و طایفه ای در استان برگزار می شوند که این مساله مشکل اصلی ما است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص در مناطق حاشیه ای کمرنگ است البته از هفته ی گذشته که استفاده از ماسک در ادارات اجباری شد میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بیشتر شده است اما بازارچه های محلی بدون نظارت و دستورالعمل های بهداشتی رها شده اند که نقطه آسیب ما هستند و لازم است ساماندهی شوند.

نیاز به همکاری شهرداری ها و سایر سازمان ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: نیاز به همکاری تمام سازمان ها و نهادها داریم زیرا برای پیشگیری در حوزه ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جزیی از مجموعه است و لازم است شهرداری ها و سایر دست اندرکاران همکاری داشته باشند.

ابول نژادیان افزود: تعدادی از مبتلایان علی رغم تاکیدات ما قرنطینه ی خانگی را می شکنند که از آن ها درخواست می کنیم تا 14 روز پایبند قرنطینه باشند.