اول باید به اندازه مورد نیاز ماسک تولید کنیم تا بتوانیم قیمت را کنترل کنیم/ خط تولید تعدادی از واحدهای تولیدی استان برای تامین ماسک تغییر پیدا کرده/ عرضه ماسک از طریق واحدهای صنفی/ قیمت مصوب انواع ماسک/ گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهید
اول باید به اندازه مورد نیاز ماسک تولید کنیم تا بتوانیم قیمت را کنترل کنیم/ خط تولید تعدادی از واحدهای تولیدی استان برای تامین ماسک تغییر پیدا کرده/ عرضه ماسک از طریق واحدهای صنفی/ قیمت مصوب انواع ماسک/ گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهید

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ما باید اول به اندازه ی مورد نیاز ماسک در استان تولید کنیم تا بتوانیم در پی آن کنترل قیمت را داشته باشیم، تا زمانی که در خوزستان نتوانسته ایم ایجاد رقابت کنیم ممکن است ماسک با قیمت های بیش از حد معقول هم عرضه شود.

رحمان ناصریان روز دوشنبه 16 تیرماه در گفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص تامین ماسک باتوجه به الزامی شدن استفاده از آن در امکان عمومی و تجمعات اظهار کرد: اولویت اول ما این است که بتوانیم در استان تولید ماسک را افزایش دهیم زیرا در ابتدا وجود و وفور ماسک مهم است.

وی عنوان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم ماسک های معمولی (غیر از ماسک های n95 ) را به اندازه ی نیاز در واحدهای تولیدی استان تولید کنیم تا مجبور نشویم مرتب از سایر استان ها درخواست کنیم و با مشکل مواجه شویم.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: خط تولید تعدادی از واحدهای تولیدی استان برای تامین ماسک تغییر پیدا کرده همچنین سه واحد تولیدی جدید نیز راه اندازی کرده ایم که صرفا برای تولید ماسک هستند.

عرضه ی ماسک از طریق واحدهای صنفی

ناصریان در رابطه با توزیع ماسک در مناطق محروم خاطرنشان کرد: پیش از این به جز داروخانه ها سایر مراکز و اصناف برای توزیع ماسک ممنوعیت داشتند اما اکنون موافقت گرفتیم که از طریق واحدهای صنفی هم ماسک عرضه شود.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای کنترل قیمت ماسک تصریح کرد: ما باید اول به اندازه ی مورد نیاز ماسک در استان تولید کنیم تا بتوانیم در پی آن کنترل قیمت را داشته باشیم، تا زمانی که در خوزستان نتوانسته ایم ایجاد رقابت کنیم ممکن است ماسک با قیمت های بیش از حد معقول هم عرضه شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: در این صورت ما با متخلفان طبق قوانین موجود برخورد می کنیم همان طور که در حال حاضر تعداد بسیاری از پرونده ها مربوط به تخلف های شامل مواد بهداشتی و ماسک می شود.

تلاش برای تولید ماسک با کیفیت و ارزان/ تولید ماسک به حد نصاب نرسیده

ناصریان با بیان اینکه سعی ما بر این است که ماسک با کیفیت و با قیمت مناسب را به دست مصرف کننده برسانیم، تاکید کرد: تولید ماسک در استان به حد نصاب نرسیده است اما امیدواریم از روزهای آینده با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید به حد مطلوبی از تولید برسیم.

وی در خصوص مشکلات موجود برای تامین مواد اولیه ی ماسک اذعان داشت: در این رابطه واحدهای تولیدی دچار مشکلاتی بودند که اکنون مرتفع شده است و قرار شد مواد اولیه با معرفی واحدهای تولیدی به راحتی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان با اشاره به اینکه در کل کشور چهار استان مواد اولیه ی ماسک را تولید می کنند، افزود: مواد اولیه برای تولید ماسک از سایر استان ها وارد می شد و ما تولید کننده نیستیم.

قیمت مصوب انواع ماسک

بهرام جباری معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در رابطه با قیمت انواع ماسک به خبرنگار کاوش گفت: قیمت ماسک سه لایه 1400 تومان، ماسک پنج لایه 2700 تومان، پنج لایه ی فیلتردار 5000 تومان و قیمت ماسک ان 95 بین 15 تا 18 هزار تومان است.

وی افزود: چند واحد تولیدی کار تولید ماسک را در استان انجام می دهند که در ستاد تنطیم بازار قیمت های مذکور برای انواع ماسک مصوب شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: گاها ماسک با قیمت های بالاتر از این نرخ های مصوب نیز به فروش می رسد که مردم می توانند از طریق سامانه ی 124 چنین تخلفاتی را گزارش دهند.

جباری ادامه داد: برای واحدهای متخلف پرونده تشکیل شد و به اداره کل تعزیرات برای رسیدگی معرفی شدند و در مجموع در خصوص اقلام کرونایی تا کنون حدود 97 پرونده تشکیل شد که شامل مواد ضدعفونی کننده و ماسک هستند.