مدیران ناکارآمد در سریعترین زمان برکنار یا اصلاح می شوند/ خوزستان از بدترین استان ها در پرداخت مطالبات کارگری است/ تعدیل و اخراج کارگران را نمی پذیریم/ علت راه نیافتن نمایندگان خوزستان به هیات رییسه و از دست دادن ریاست کمیسیون مجلس/ عده ای به دنبال ایجاد تفرقه در بین نمایندگان خوزستان هستند/ تکمیل ظرفیت تمامی تخت های ویژه برای مبتلایان به کرونا/ تعیین تکلیف طرح انتقال آب بهشت آباد در هفته ی آتی
مدیران ناکارآمد در سریعترین زمان برکنار یا اصلاح می شوند/ خوزستان از بدترین استان ها در پرداخت مطالبات کارگری است/ تعدیل و اخراج کارگران را نمی پذیریم/ علت راه نیافتن نمایندگان خوزستان به هیات رییسه و از دست دادن ریاست کمیسیون مجلس/ عده ای به دنبال ایجاد تفرقه در بین نمایندگان خوزستان هستند/ تکمیل ظرفیت تمامی تخت های ویژه برای مبتلایان به کرونا/ تعیین تکلیف طرح انتقال آب بهشت آباد در هفته ی آتی

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: باتوجه به وظیفه ی نظارتی نمایندگان مجلس مدیران کارآمد و سالم را تقویت و در ابقای آن ها تلاش می کنیم اما مدیران ناکارآمد و ناسالم باید در سریعترین زمان برکنار یا اصلاح شوند و این یکی از اهداف اساسی و قاطع ما است.

به گزارش کاوش، سید کریم حسینی روز شنبه هفتم تیرماه در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه در تالار شهر اهواز اظهار کرد: روز هفتم خردادماه سال جاری مجلس یازدهم شورای اسلامی با پیام مقام معظم رهبری کار خود را شروع کرد؛ این پیام نسبتا کوتاه و مختصر اما پربار، نقشه ی راه بسیار با ارزشی برای دوره ی چهارساله ی این مجلس بود که شامل نکات ضروری و نقاط ضعف می شد.

وی عنوان کرد: با توجه به وضعیت کشور بحث اقتصاد و فرهنگ در صدر اولویت کاری نمایندگان قرار گرفت و قطعا معیشت مردم جزو ضروریاتی است که مجلس یازدهم از روزهای اول به آن پرداخته است و همچنان در صدد هستیم در حوزه ی کشوری و استانی این مساله را در برنامه ها و مصوبات پیگیری کنیم.

توصیه ی رهبری تعامل مجلس با قوای مجریه و قضاییه است

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: مورد بعدی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و باید در تمامی مقاطع به آن پایبند باشیم تعامل برادرانه با قوه ی مجریه و قوقه ی قضاییه است که این کار را تا کنون انجام داده ایم و تا زمانی که مسئولان اجرایی ومدیران کارآمد و سالم در کشور و استان مسیر خدمت به مردم و رعایت مصالح و رضایت مردم را دنبال کنند ما در کنار آن ها خواهیم بود.

قوه ی قضاییه در استان چراغ سبزی برای همکاری با نمایندگان مجلس نشان نداده است

حسینی تصریح کرد: همکاری ما  با قوه ی قضاییه در استان مسرانه خواهد بود گرچه از طرف آن ها هنوز چراغ سبزی نشان داده نشده است اما نمایندگان خوزستان آمادگی کامل را برای همکاری با مدیران اجرایی و قضایی استان دارند.

با مدیران متخلف در هر رده ای برخورد شود

وی با اشاره به اینکه نکته ای که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشت لزوم حرکت همگان در مسیر قانون است، بیان کرد: هر زمان حرکت، اقدامات و موضع گیری ما در مسیر قانون بود قابل حمایت و تقویت و پیگری است، افرادی که امروز در هر رده و قوه ای خارج از مسیر قانونی و راه تخلف را پیش بگیرند قطعا باید با نظارت سرسختانه ی نمایندگان مجلس و ارگان های نظارتی و برخوردهای قضایی روبه رو شوند.

مدیران ناکارآمد در سریعترین زمان برکنار یا اصلاح می شوند

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: در مواردی که مقام معظم رهبری فرمودند حق رد و قبول و مدیران ارشد دولتی از حقوق نمایندگان است و ما هم در استان با رعایت عدم تداخل قوا در یکدیگر و با استفاده از حق رای نظارت بر عملکرد مدیران در نصب و عزل ها دخالت نمی کنیم اما به عنوان وظیفه ی نظارتی بر این موضوع ورود می کنیم و مدیران کارآمد و سالم را تقویت و در ابقای آن ها تلاش می کنیم اما مدیران ناکارآمد و ناسالم باید در سریعترین زمان برکنار یا اصلاح شوند و این یکی از اهداف اساسی و قاطع ما است.

سرگرم حواشی زیانبار نمی شویم

حسینی افزود: موضع گیری انقلابی در تمامی حواث مهم داخلی و خارجی به عنوان هدف نمایندگان است و سرگرم شدن به حواشی زیانبار را در برنامه ها نخواهیم داشت، از تخریب و نقدها نمی هراسیم در عین حال به تعریف و تمجیدها نیز دل نمی بندیم.

وی یادآور شد: وارد کردن انگیزه های شخصی، جناحی و قومی یکی از آفت های بسیار مضر برای کشور و استان است که ما رعایت عدم ورود به این انگیزه ها را خواهیم داشت.

نمره ی نامطلوب در برقراری عدالت

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقطه ی ضعفی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند نمره ی نامطلوب ما در برقراری عدالت در دهه ی پیشرفت و عدالت است که در استان خوزستان این مساله پررنگ تر است و نمره ی کمتری به نسبت کشور دارد و ما به عنوان دغدغه این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

حسینی در خصوص برخورد با مدیران اجرایی استان تاکید کرد: نباید زحمات مدیران زحمتکش ضایع شود همچنین نباید در برخورد با مدیران ناکارآمد اغماض و اهمال صورت گیرد. ما قطعا از تخلفات و ناکارآمدی مدیران اغماض نمی کنیم و با شدت و قاطعیت از نزدیک  نظارت قانونی خود را بر عملکرد مدیران استانی در تمام رده های مدیریتی دنبال می کنیم.

وی بیان کرد: همکاری، همیاری و انسجام با نمایندگان مدنظر ما است و رقابت بین نمایندگان در راستای خدمت به مردم است ضمن اینکه نمایندگان مجلس در استان باید تغییر را از عملکرد خود شروع کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: برنامه های ده گانه ای را در ایام تبلیغات انتخاباتی داشتیم که باید پاسخگوی آن ها باشیم و اولین اصلی که در این برنامه ها داریم ارتباط مستمر و موثر با مردم است که بخشی از آن ها اصحاب رسانه ها هستند.

حسینی با اشاره به برنامه ی دوم اضافه کرد: بهره مندی از نقطه نظرات دانشمندان در سطوح مختلف دانشگاهی و حوزوی از برنامه های دیگر ما است که در این راستا کارگروه های تخصصی را تشکیل داده ایم.

تکلیف حق آلایندگی و ارزش افزوده ی صنایع مشخص شود

وی در رابطه با صنایع موجود در استان از جمله نفت گفت: مطالبات جدی از طرف مردم در این خصوص داریم که تکالیفی است که باید طی روزها و ماه های آینده مشخص شود زیرا هنوز عوارض آلایندگی نفت و سایر صنایعی که باید به استان حق آلایندگی پرداخت کنند به شکل شفاف و صریح مشخص نشده است.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: مالیات ارزش افزوده ای که نفت و محصولات نفتی باید به استان پرداخت کنند و تا کنون صورت نگرفته به شکل مشخص و با اعداد و ارقام انجام شود.

حسینی افزود: از آن جایی که یکی از محورهای اقتصادی اصلی در استان بحث کشاورزی است نشست هایی را با نمایندگان و کارشناسان مربوطه داشتیم و همچنان رسیدگی به امور کشاورزی و موانع موجود بر سر راه کشاورزان را پیگیری می کنیم.

خوزستان از بدترین استان ها در پرداخت مطالبات کارگری است

وی در خصوص عدم پرداخت مطالبات کارگری در استان و با اشاره به امنیت و ثبات شغلی و قراردادهای منعقده ی مختلف با کارگران عنوان کرد: یکی از استان هایی که بدترین وضعیت را در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران دارد خوزستان است.

تعدیل و اخراج کارگران را نمی پذیریم

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعدیل، اخراج و برخورد نامناسب با کارگران نمی پذیریم، اخراج کارگران شرکت هوایی کارون و مطالبات کارگری شرکت آبفار یکی از دغدغه های ما در روزهای اخیر بوده که در این خصوص وعده هایی را از مدیران مربوطه گرفتیم و با قاطعیت به دنبال احقاق حقوق کارگران هستیم.

حسینی توضیح داد: سرمایه گذاری در استان که یکی از راه های اصلی پیشرفت و رونق اقتصادی خوزستان است و ما حمایت از سرمایه گذاران و برطرف کردن موانع موجود بر سر راه آن ها  را دنبال می کنیم که در این راستا هفته ی گذشته نشستی را با فعالان بخش خصوصی داشتیم و این کار در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

با فساد در استان مبارزه می کنیم

وی تاکید کرد: با فساد در سطوح و رده های مختلف که در استان مشاهده می شود مبارزه ی عملی می کنیم و با راهکارهای عملی و اقداماتی که با همکاری نهادهای نظارتی و قوه ی قضاییه دنبال می کنیم این کار را پیگیری می کنیم.

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: سپردن مدیریت به جوانان به معنای واقعی کلمه و نه شعارگونه مدنظر ما در طول چهارسال این دوره از مجلس است همچنین همیاری و انسجام با نمایندگان استان و خارج از استان از اهداف ما است و اخیرا نیز همکای خوبی با نمایندگان استان چهارمحال بختیاری در بحث انتقال آب داشتیم که در این رابطه هفته ی آینده نشست مشترکی با رییس سازمان محیط زیست کشور داریم.

تکلیف متروی اهواز در کمترین زمان روشن شود

حسینی با اشاره به آخرین مورد از برنامه ی ده گانه با بیان اینکه اظهار نظر و موضع گیری نمایندگان خوزستان در مسائل داخلی و خارجی را  دنبال می کنیم، در خصوص قطار شهری اهواز ادامه داد: تکلیف متروی اهواز در کمترین زمان روشن شود و قطعا از ابزار قانونی خود در مجلس برای تحقق این کار استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: از روز اول شروع کار مجلس پیگیر موضوع قطار شهری اهواز بودیم گرچه جزییات کار، مسائل حقوقی و قراردادی به ما مربوط نمی شود و طرفین قرارداد باید امور را دنبال کنند اما برای ما مهم این است که این پروژه تعیین تکلیف و جدول زمانی برای افتتاح فاز نخست یا شروع به کار پروژه ارائه شود.

تعطیلی پروژه ی قطار شهری اهواز به مصلحت استان نیست

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: تعطیلی این پروژه به مصلحت اهواز و استان نیست، ما خواستار فعال شدن این پروژه به شکل جدی هستیم و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد در کنار عوامل برخوردکننده با متخلفین هستیم. برای ما هیچ شخص، شرکت یا گروهی مصونیت قانونی نخواهد داشت و این موضوع را در کشور و استان پیگیری خواهیم کرد.

حسینی در خصوص وحدت، هماهنگی و انسجام نمایندگان تصریح کرد: در هیچ کجای کشور وحدت صد درصدی بین نمایندگان مجلس محقق نمی شود اما در حال حاضر نمایندگان خوزستان از یک وحدت حداکثری برخوردار هستند گرچه در اقداماتی که برای تصاحب جایگاه ها در مجلس انجام شد با عدم همکاری و همیاری برخی نمایندگان مواجه شدیم.

علت راه نیافتن نمایندگان خوزستان به هیات رییسه و از دست دادن ریاست کمیسیون مجلس

وی با بیان اینکه هر نماینده مستقل و صاحب رای است و مکانیزم ریاست مجمع نمایندگان این نیست که رییس مجمع مدیرکل و دیگر نمایندگان زیردست آن هستند، یادآور شد: ما نقدها را در رابطه با از دست دادن ریاست کمیسیون مجلس می پذیرم و گرچه در بحث راه یافتن به هیات رییسه ی مجلس ما هم مانند سایر استان ها تلاش کردیم اما اخذ رای از صحن علنی با دست یابی به ریاست کمیسیون متفاوت است.

عده ای به دنبال ایجاد تفرقه در بین نمایندگان خوزستان هستند

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: همان افرادی که در کمیسیون انرژی برای ما مشکل ایجاد کردند و در عدم راه یابی یکی از نمایندگان استان در کمیسیون سهیم بودند در هیات رییسه هم همین تحرکات را داشتند همچنین عده ای در خارج از مجموعه ی نمایندگان به دنبال ایجاد تفرقه و عدم وحدت نمایندگان استان به خصوص در بین نمایندگان جدید و قدیم هستند.

حسینی تشریح کرد: تلاش کردیم تا در عین حال که اکثریت نمایندگان خوزستنا از یک ائتلاف  بودند اما همیاری و هماهنگی و نشست با سایر نمایندگان را داشته باشیم و احترام نمایندگان ادوار گذشته را داشته باشیم اما فشارهای بیرونی و برخی از تصمیمات فردی که از درون مجموعه ی نمایندگان استان گرفته شد منجر به دست نیافتن به ریاست کمیسیون انرژی شد.

وی ادامه داد: از 23 عضو کمیسیون انرژی هشت نماینده از استان ما بود که در مرحله ی اول پنج نفر از نمایندگان استان برای ریاست این کمیسیون اعلام کاندیداتوری کردند و بعد این تعداد به سه نفر رسید اما در روز رای گیری یک نفر کناره گیری کرد و دو نفر باقی ماند و قرار بر این شد تا رییس مجمع نمایندگان با سایر نمایندگان استان ها رایزنی کند تا فضای رای گیری کمیسیون انرژی را بسنجیم و این کار را انجام دادیم.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: در مشورتی که با سایر اعضای کمیسیون انرژی و مذاکرات با آن ها داشتم مشخص شد اکثریت آرا به سمت یک گزینه و آن هم آغاجری نماینده ی ماهشهر است و انتخاب هفت نفر از هشت نفر عضو کمیسیون انرژی این بود که آغاجری رییس شود اما در آخرین لحظات نفر دوم کاندیدای ریاست کمیسیون از خوزستان نامزد ریاست کمیسیون شد که اتفاقا کمترین آرا را در بین دو نفر دیگر کسب کرد و با تساوی آغاجری و عباسی (ریاست فعلی کمیسیون انرژی) مواجه شدیم که براساس آیین نامه در صورت تساوی آرا نتیجه از طریق قرعه کشی مشخص می شود که ما در قرعه کشی ریاست این کمیسیون را از دست دادیم.

حسینی اشاره کرد: این عدم همیاری و انسجام کل مجمع نمایندگان نبود بلکه عدم همیاری یک نماینده بود که در همه ی جایگاه های مجلس ورود کرد و نتیجه ای هم نگرفت و پیش بینی می کنیم دو سه نفر از نمایندگان خوزستان این مسیر را در دوره ی چهارساله ی مجلس دنبال کنند اما این موضوع به وحدت سایر نمایندگان لطمه ای نمی زند و به این معنا نیست اگر ریاست کمیسیون یا حضور در کمیسیونی را نداشته باشیم مطالبه ی خود را در موضوعات مطرح در کمیسیون ها رها کنیم.

وی اضافه کرد: علی رغم سابقه ی تحصیلی بنده در رشته ی پزشکی اکنون در کمیسون اجتماعی عضو هستم که اتفاقا این کمیسیون بیشترین کارها را می تواند در استان دنبال کند از جمله مسائل مربوط به شرکت ها، صنایع، هلدینگ ها و نهادهای حمایتی خوزستان که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این کمیسیون حضور دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان بیان کرد: در یک ماهه شروع مجلس بهترین مطالبات را از وزیر بهداشت داشتیم که توافقاتی انجام شد و شخص وزیر قول دادند تمامی این توافقات در یک سال آینده تحقق پیدا کند.

حسینی خاطرنشان کرد: بحث گرانی ها، از دغدغه های اصلی و موضوعی است که به صورت جدی پیگیری می کنیم البته گرانی ها مربوط به ماه های قبل است و یکی از دلایل آن می تواند عدم تعیین وزیر وزارت صمت توسط دولت باشد که مهلت قانونی آن با اجازه ی رهبری تمدید شد بنابراین یکی از مطالبات این است که هرچه سریعتر وزیر مربوطه مشخص شود.

کم کاری سازمان صمت علت گرانی ها در خوزستان

وی اظهار کرد: بازوی نظارتی که باید در کل کشور نظارت داشته باشد در استان با بدترین شکل صورت می گیرد و ما خواستار جلسه ی اضطراری با استاندار و مسئولان سازمان صمت خوزستان هستیم و علت گرانی های موجود را در کم کاری از سوی سازمان صمت استان می بینیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان داشت: امروز جلسه ای در مجلس در خصوص بحث اجاره بهای مسکن برگزار شد که طرحی در این زمینه آماده شود و موضوع گرانی ها نیز هفته ی آینده به شکل جدی در مجلس مطرح می شود تا اگر نیاز به طرح و مصوبه ای بود این کار صورت گیرد.

علی رغم گفته ی مسئولان، اهواز وضعیت خوبی در خصوص کرونا ندارد

حسینی تصریح کرد: خوزستان جزو استان های دارای وضعیت قرمز و با بالاترین آمار شیوع، بستری و مرگ و میر است و گرچه مسئولان وضعیت اهواز را زرد اعلام می کنند اما باید گفت وضعیت خوبی در اهواز نداریم.

مخالف عدم ارائه ی آمار روزانه کرونا هستیم

وی گفت: تعداد آزمایشات، نحوه ی آزمایش ها و اشغال تخت های بیمارستان های غیرکرونایی به مصلحت اهواز و استان نیست و ما به صورت جدی پیگیر این موضوعات هستیم همچنین اعلام آمار روزانه ی مربوط به کرونا را مسئولان استان به وزارتخانه محول کرده اند که مخالف آن هستیم و تقاضا کردیم هرچه سریعتر اعلام شود.

تکمیل ظرفیت تمامی تخت های ویژه برای مبتلایان به کرونا

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی تخت های ویژه ی ما در استان اشغال است، افزود: قبول دارم که عدم ارائه ی آمار موجب کاهش بار روانی برای مردم نمی شود بنابراین عصر امروز در جلسه با استاندار این موضوع را اعلام می کنم.

تعیین تکلیف طرح انتقال آب بهشت آباد در هفته ی آتی

حسینی اذعان داشت: در یک ماه گذشته بحث بهداشت و درمان و انتقال آب در اولویت کاری ما بود و در نشست مجمع نمایندگان خوزستان با 2 وزیر مربوطه (وزیر بهداشت ودرمان و وزیر نیرو) در خصوص مباحثی از جمله آب شرب،  مجوز آب کشاورزی به ویژه کشت برنج در استان، فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و شبکه ی فاضلاب استان به خصوص اهواز و انتقال آب صحبت جدی شد و وزیر نیرو این قول را دادند که در بحث انتقال آب به هیچ وجه برای طرح تونل بهشت آباد تا تشکیل جلسه با رییس سازمان محیط زیست کشور شروع به کار نکند.

وی ادامه داد: دوشنبه ی هفته ی آینده این نشست برگزار خواهد شد که قصد داریم به صورت کتبی نظر سازمان را در این رابطه بگیریم. وزیر نیرو نیز بیان کرد ” اگر سازمان محیط زیست مخالفت خود را با انتقال آب از تونل بهشت آباد اعلام کند به هیچ وجه این کار را شروع نمی کنیم”.

طرح غدیر موجب تامین آب شرب با کیفیت می شود

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان تشریح کرد: یکی از پروژه هایی که می تواند تامین آب شرب پایدار به لحاظ کمی و به خصوص کیفی را محقق کند طرح غدیر است که این موضوع با وزیر نیرو و استاندار و مدیران آبفای استان مطرح شد و اقداماتی که برای تکمیل طرح غدیر باید در روزهای آتی انجام شود برقراری خط هشت کیلومتری از یکی از کانال های دز به ایستگاه ام الدبس در سوسنگرد است که قرار شد ظرف مدت 2 ماهه آینده صورت گیرد.

وعده ها در خصوص ایجاد اشتغال شعاری بوده

حسینی با بیان اینکه رویه ای اشتباه در بحث اشتغال وجود دارد که شعاری و نظریه پردای بوده اند، عنوان کرد: این مساله باعث ناامیدی و از دست دادن اعتماد جوانان به صحبت های در این زمینه شده است زیرا هر نماینده ای که بر سر کار می آید شعار اشتغال و پرداختن به معضل بیکاری را عنوان می کند.

شمار بالای تجمعات کارگری زیبنده ی خوزستان نیست

وی اظهار داشت: باید به شکل عملی زمینه ی فراهم شدن فرصت اشتغال را داشته باشیم، اولین صحبتی که در این زمینه با مدیران استانی داریم بحث امنیت شغلی کارگران است زیرا زیبنده ی خوزستان نیست که تنها در هفته ی اخیر چندین تجمع کارگری داشته باشد. در روزهای اخیر مواردی از اخراج و تعدیل برخی کارگران شرکت ها و سازمان اتفاق افتاد که این موضوع را پیگیری می کنیم که شرکت ها و سازمان ها توسط مدیران استانی مکلف شود که به هیچ وجه با کارگران به این صورت برخورد نکنند.

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برطرف کردن موانع تولیدی از راه های ایجاد اشتغال است، گفت: در شرکت نیشکر هفت تپه برخی نمایندگان مجلس یا مدیران استانی در انتصاب هیات مدیره و بحث های اداره ی این شرکت ورود پیدا کرده اند و مدیریت آن را به سمت مدیریت غیربومی کشانده اند که در مجمع نمایندگان با آن ها برخورد می کنیم زیرا دلیل ندارد نماینده یا مدیری به خاطر منافع شخصی، گروهی و یا حوزه ی خود دست به تغییر مدیریت شرکت نیشکر بزند.

صنایع فولاد برای خوزستان مهم تر و پردرآمدتر از صنعت نفت است

حسینی اضاقه کرد: در حال شکل گیری هلدینگی برای صنایع فولاد خوزستان هستیم و به سمتی می رویم که از افراد بومی در هیات مدیره های این صنعت که بسیار مهم تر و پردرآمدتر از صنعت نفت است زیرا می تواند به نفع رونق اقتصادی استان شده، استفاده شود.

ارتباط با دنیا را ارتباط با آمریکا نمی دانیم

وی تصریح کرد: ما در مجلس و در مبانی ارتباطاتی که باید جمهوری اسلامی ایران با کشورهای خارجی داشته باشد ارتباط با دنیا را ارتباط با آمریکا نمی دانیم زیرا علی رغم اینکه ایران در سال های گذشته از اصول خود در مواجه با کشورهای غربی به ویژه آمریکا عقب نشینی کرده اما اقدامات قهری خود را بیشتر کرده اند ضمن اینکه آمریکا کشوری قابل اعتماد نیست و به دلیل پایبند نبودن به بندهای قرارداد شایستگی ارتباط با ایران را ندارد.

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مدیران ناکارآمد و ضعیف در استان سوء مدیریت را بزرگترین علت وجود مشکلات در خوزستان دانست و افزود: هدف نمایندگان خوزستان تعامل صرف یا تقابل غیرمنطقی با مدیران نیست بلکه با احترام مطالبه ی خود را از مدیران استانی درخواست می کنیم.

وضعیت آموزش و پرورش خوزستان بیمارگونه است/ از مدیرکل توضیح خواستیم

وی وضعیت آموزش و پرورش در استان را بیمارگونه ای  خواند و ادامه داد: در استان با سیستم آموزش و پررورش ضعیفی روبه رو هستیم که نیاز به درمان و اصلاح جدی در ساختارها و روش ها دارد در این راستا خواستار جلسه با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بودیم و برای هوشمندسازی، برنامه های سند تحول بنیادین و سیستم مدیریتی فعلی آموزش از وی توضیح خواستیم.

نماینده ی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث ورزش اظهار کرد: در نشست با وزیر ورزش مطالبات استانی را باتوجه به جایگاه خوزستان در ورزش کشوری خواستار شدیم، همچنین پروژه ی معطل مانده ی 16 ساله ای در قالب سالن چهار هزار و 500 نفره داشتیم که برای فعال کردن آن با وزیر ورزش و معاونین وی مصوبه امضا کردیم و مبلغ صدمیلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد.

حسینی ادامه داد: ورزشگاه غدیر نیز اشکالاتی به آن وارد بود و در پی سیل سال 98 خسارت های جدی به این ورزشگاه وارد شد که قرار شد به عنوان مصوبه ی کشوری ردیف بودجه ی مشخصی برای این ورزشگاه در نظر گرفته شود.

وی در خصوص بحث تجهیزات و سالن های ورزشی یادآور شد: موضوع سالن های تکمیل نشده هم دنبال شد و در شهرستان حمیدیه تکمیل سالن ورزشی و استخر را دنبال می کنیم همچنین در برخی از شهرستان ها از جمله باوی و کارون پروژه های ورزشی که متوقف شده بود را پیگری می کنیم.

ایرادات بسیاری در ساختارها و مدیریت استان داریم

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان تاکید کرد: ماباید اذعان داشته باشیم که اشکالات و ایرادات بسیاری در مدیریت، ساختارها و وضعیت فعلی استان داریم و برای رفع آن ها نیاز به عزم همگانی داریم.

حسینی با بیان اینکه مردم ما نیاز به صداقت، همدلی و همیاری مدیران دارند، گفت: پروژه های تکمیل نشده و کارهای بی سرانجام موجود نشان دهنده ی عدم صداقت مسئولان با مردم است. برخی مدیران ناکارآمد افرادی را به عنوان خبرنگارنما در کنار خود دارند که سعی دارند مدیرانی که در ادای وظایف خود قصور دارند را با استفاده از رسالت اطلاع رسانی کارآمد نشان دهند.

وی افزود: امیدواریم نظیر چنین نشستی را هر ماه با اصحاب رسانه داشته باشیم تا ضمن پایبند بودن به رسالت اطلاع رسانی به شکل شفاف و صریح تمامی عملکردها و نقاط قوت و ضعف نمایندگان مجلس در استان را به مردم گزارش دهیم.