اعزام ۲۱ پرستار تخصصی از سه استان به آبادان
اعزام ۲۱ پرستار تخصصی از سه استان به آبادان

مدیر پرستاری دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۲۱ پرستار از سه استان معین با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری کووید ۱۹ و به منظور جلوگیری از تحلیل توان کادر پرستاری آبادان، به کادر بخش سی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی آبادان ملحق شدند.

سکینه حسینجانی بیان کرد: ۱۱ پرستار از استان بوشهر، چهار پرستار از شاهرود ( استان سمنان) ، و ۶ پرستار از تهران با توجه به درخواست از معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان برای کمک به کادر درمان در بخش سی‌سی‌یو به آبادان اعزام شده‌اند.

وی به فعالیت ۹۷۰ پرستار و کادر دانشجویی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان(شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان) اشاره کرد و گفت:برخی از کادر درمان و پرستاران در این شهرستان‌ها در چهار ماه مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به این بیماری مبتلا شدند.

حسینجانی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای تمامی افراد جامعه برای کاهش تعداد مبتلایان به کرونا ادامه داد:در صورت رعایت نکردن مسایل بهداشتی از سوی مردم تعداد موارد ابتلا در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

وی افزود: کادر درمانی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان و به ویژه بیمارستان طالقانی آبادان از ابتدای فراگیری کووید ۱۹ در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و مردم باید با توجه به نکات بهداشتی و کاهش مبتلایان تیم درمان را یاری کنند.

آبادان، امیدیه ، اندیمشک، ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان در وضعیت قرمز و خرمشهر در وضعیت نارنجی از نظر ابتلا به کرونا قرار دارند.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا