بیمه ی سلامت در سال گذشته برای درمان و بستری خوزستانی ها چه مقدار هزینه کرده است؟
بیمه ی سلامت در سال گذشته برای درمان و بستری خوزستانی ها چه مقدار هزینه کرده است؟

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان روز پنجشنبه در حاشیه ی اولین وبینار تخصصی قلب و عروق کشور آماری از هزینه هایی که بیمه ی سلامت استان برای حوزه های درمان، بستری و پیشگیری بیماران در سال گذشته پرداخت کرده است ارائه داد.

به‌ گزارش کاوش، علی خسروی روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ماه در حاشیه اولین وبینار تخصصی قلب و عروق‌ کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،اظهار کرد: بیمه سلامت در سال ۹۸ در بخش درمان خوزستان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، همچنین در بخش بستری ۶۰۰ میلیارد تومان و در بخش سرپایی و پیشگیری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در خصوص خدمات انجام شده برای بیماران سرپایی تصریح کرد: در بخش ویزیت ۴۵ هزار و ۳۰۴ نسخه با ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه ، ۷۱ هزار و ۶۰۹ نوار قلب با پنج میلیارد ریال، ۲۶ هزار و ۱۶۹ اِکو کاردیو گرافی با بیش از ۱۸ میلیارد ریال، تست ورزش ۴ هزار و ۴۱۹ بار و مبلغ ۲ میلیارد ریال، پیس میکر ۶۲۷ نسخه و حدود ۱۰ میلیارد ریال و در نهایت گاما اسکن قلب با ۹ هزار و ۱۷۷ نسخه و مبلغ  ۲۱ میلیارد ریال به انجام رسید.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه برای بیماری های قلبی و عروقی ۲۰ میلیارد تومان در بخش بستری و ۲۱ میلیارد تومان در بخش سرپایی به موسسات طرف قرارداد پرداخت شد، آمار هزینه های قلبی عروقی در بخش بستری مربوط به بیمه سلامت استان در سال گذشته را به شرح زیر بیان کرد: این هزینه ها در قالب آنژیو گرافی دولتی ۳ هزار و ۲۵۶ نسخه با ۳۱ میلیارد ریال، آنژیو پلاستی دولتی ۵۳۸ نسخه و ۹ میلیارد ریال، جراحی قلب دولتی  ۲۵ میلیارد ریال با تعداد ۴۳۴ نسخه، بخش آنژیو گرافی خصوص بیش از ۳۰ میلیارد ریال و ۳ هزار ۸۱۱ نسخه، آنژیو پلاستی خصوصی ۷۰۱ نسخه با مبلغ ۱۱ میلیارد ریال و بخش جراحی قلب خصوصی با ۳۶۲ نسخه به همراه ۲۰ میلیارد ریال هزینه انجام شد.

خسروی با اشاره به پرداخت هشت میلیارد تومان در سال گذشته برای حوزه ی بیماریابی و غربالگری بیماری های غیرواگیردار، ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف اصلی بیمه ها به ویژه بیمه سلامت حفاظت مالی و توانمندسازی بیمه شدگان است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه سیاستگذاران حوزه سلامت و کادر درمان و پیشگیری بتوانند سیاستگذاری دقیق و علمی در جهت تمرکز منابع حوزه درمان و پیشگیری انجام دهند ابتدا باید اطلاع جامع و کامل از بیمه شدگان داشته باشیم که در حال حاضر این اطلاعات در دسترس حوزه ی سلامت نیست که لازم است بخش درمان به سمت پروژه های الکترونیک گام بردارد که یکی از این ها فناوری اطلاعات است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان افزود: برای اینکه بتوانیم از این اطلاعات استفاده ی هوشمند کنیم باید تمام مراجعات بیماران ثبت شود تا از این اطلاعات در جهت اقدامات  پیشگیری و درمانی استفاده کرد.